Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Til Aalborg Hvad koster det???

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2009 kl. 16:29

Hej, jeg skal til aalborg med 4 venner i bil her i morgen aften. Jeg mener bestemt at hvis man sætter prisen til 1kr pr. km så får bilejeren penge nok til at dække slitagen og benzinen på bilen. Da han så får 846 kr ind og man kører på motorvej det meste af tiden dvs over 12-13 km/l Han mener man ska tænke på at hans kmpris pr. år er over 1kr pr. km fordi han også indregner forsikring og vægtafgift. Det mener jeg ikke er relevant for en tur til aalborg i en weekend. Der er 423 km hver vej. Han kører i en Seat Cordoba (år 2000) Håber i kan komme med relevante bud mvh sebastian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-08-2009 kl. 17:13

Nu er det jo ikke nemt at gøre sig til dommer over hvad en af dine venner skal have for at køre dig til Aalborg.

Staten har faktisk lavet takster for hvad det koster at køre 1 km i en bil, det ligger på ca. 3,50 og dækker alle omkostninger til bil incl. forsikring osv.

Om det så er rimeligt i forhold til jeres tur kan selvfølgelig diskuteres.

Omvendt syntes jeg at 1 krone er ret lidt, det er jo ikke kun benzin det koster din ven, hvad nu hvis udstødningen ryger på turen feks. ?
Der bør da også være til servce,slidtage og sådan.

En anden ide´kan være at i splejser til benzinen og giver jeres ven 3-400,- til slid på bilen ved siden af, det syntes jeg personligt er fair, men det kommer jo an på hvor god en ven det drejer sog om :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-08-2009 kl. 17:31

Tillykke, det er det 9ende indlæg du laver og det første jeg ikke anmelder :-)
Den der med "Formerer sig som rotter" du skrev til en kunde der ville have en 7-personers bil ??
Hvad sker dig for dig?

Nå, det positive er at du har udviklet dig fra at være en sindssyg kost til kun at være ubehøvlet, fortsæt den gode fremgang :-)

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-08-2009 kl. 18:14

Jeg er enig med Ole Nielsen. Lad passagererne betale benzin og evt broafgift samt en kage til kaffen undervejs. Så kan bilejeren lægge bilen til som hans betaling.