Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af bil til en familie på 3 måske 4 i fremtiden.

Jesper Langbo Schäfer

Jesper Langbo Schäfer
bruger siden
24-06-2026

I dag kl. 10:09

Hej alle sammen

Min kone står og skal kigge efter bil, da vi har fået og vide at den nuværende bil vil være for dyr at reparere i forhold til pris og alder. Det er en toyota Auris model Hatchback fra 2011 1.4 Diesel. Den er en god størrelse, men kunne godt tænke mig og finde en bil der var større. Vi har 3,5 måned til at finde bil. Den nye bil skal geren være Diesel, da jeg ikke har råd til en EV og så skal det være Automatgear, da konen har dårlig håndled.

Vores budget ligger imellem 100.000 kr. - 150.000 kr, bilen må gerne have kørt under 200.000 km.

Jeg har kigget på stationcars primært indtil videre, men er også meget åbne for en god SUV. De station cars jeg har kigget på indtil videre er.

Volvo V60 og V90

Ford Focus og Ford Mondeo

Skoda Superb combi

Skoda Octavia

Opel Insignia

Er åben for biler af mærkerne

Skoda

Opel

Volvo

Ford

Toyota

Nissan

i både Stationcar og SUV model

Min udfordring er, at jeg er 187 cm høj, men min kone er kun 153 cm. For nogle år siden kørte vi med min farfar i hans Toyota Avensis som var stationcar, men konen kunne ikke trykke pedalerne i bund uanset hvordan hun instillede bilen. Så vi leder efter en bil hvor det er muligt. Det er ikke et problem i vores nuværende bil eller i en SUV som f.eks. Nissan Qashqai (mine forældre har en).

Jeg kunne godt ønske mig at finde en bil med en rimelig benplads på bagsædet, så der er plads til vores pige når hun bliver ældre, men også til venner af mine som er omkring min højde. Dog skal der også nu være plads i bagagerummet til en barnevogn med ekstra liggelængde på 96 eller 98 cm. Da den kune lige kan være i vores nuværende bil.

En frygt jeg har ved stationcars, det er at jeg ikke selv kan sidde oprejst på bagsædet i min bil, så det kunne være dejligt hvis det er muligt.

Håber I vil komme med anbefalinger på modeller.

Hilsen Jesper Langbo Schäfer

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg