Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skoda Fabia Combi - størrelse mm.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

18-06-2007 kl. 20:55

Jeg overvejer at købe en Skoda Fabia St car, men er i tvivl om et par ting - håber nogen kan give lidt kommentarer: - 1,2 motoren (64Hk), er den kraftig nok? Den skal ikke være hurtig, og det tiltaler mig med god brændstoføkonomi og lav ejerafgift... Modsat skal den jo også kunne køre 110-130 på motorvejen... - Kan der være en Emmajunga barnevogn i den? - Er der nogle der har erfaringer med rabat på en fabriksny? Kan det lade sig gøre, eller er de ikke til at hugge og stikke i? - Kommer der snart en udgave baseret på den nye Hatchback model? Håber nogen har inputs. Mvh/Emil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2007 kl. 21:34

Hvis du gerne vil have overskud til at overhale, og den ikke skal være et kalender år om det, vil jeg sige at 1.2 motoren er for lille. Den er kvik nok, nå du nøjes med by kørsel, men så synes jeg heller ikke den rækker meget længere.

Nu kender jeg ikke så meget til barnevogne og størrelsen på dem. Men de kan godt være der, hvis du selvfølgelig skiller dem ad. Men hvis du skal have andet bagage med, skal det selvfølgelig påregnes at dette skal lægges oven i liften.

Angående rabatter er der ikke meget at give af på så' en en... Og den nye combi skulle komme i primo 2008 (Marts ca.)

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

18-06-2007 kl. 23:25

ny model combi kommer først næste år, 10-15000 i rabat er ikke usandsynligt, men prøv da at spørge et par steder.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2007 kl. 09:39

Man skal bare huske at læs betyder rigtig meget i en bil med lille benzinmotor med lille drejningsmoment. Måske 1,2 er tilstrækkelig, men sørg for at prøve en tur på motorvejen med godt med læs på. God fornøjelse med bilvalget :-)

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2007 kl. 13:36

Godt hjemmearbejde er sgu en god ting. Så er man ikke så modtagelig overfor diverse salgstaler. Man ved hvad man vil ha, og så skal sælgeren bare komme med en ordentlig pris, og man kan hurtigt gå videre, hvis det ikke er muligt.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2007 kl. 17:00

Vi har været rundt og kigge på biler, valget stod mellem den nye skoda fabia 5d eller combien, vi fandt ud af, at i combien var bagagerummet størst med der var ikke så meget plads til benene bagi som i den nye fabia, da vi lige er kommet af med barnevognen, valgte vi 5d, da vi synes det er vigtig med benplads bagi, kunne ikke vente på, at se den nye combi model:)

men da I selvfølgelig skal have plads til barnevognen bliver 5d nok for lille, ville bare lige nævne det med benpladsen:)

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

05-07-2007 kl. 21:02

Hej Alle,

Tak for de mange inputs. Vi prøvede at låne en Fabia Combi, og lånte så også en barnevogn. Det gik sådan set fint nok, hvis man blot var lidt kreativ. Dog var der ikke noget plads tilbage til andre ting overhovedet...

Vi har valgt at "flotte os lidt". Har idag bestilt en fabriksny Octavia Combi. Sportssæder, sort metal lak og lidt andre lækre sager. Min første helt nye bil... (Det dæmrer lidt for det offer jeg også har måttet gøre - Jeg har solgt min Mazda Mx5 imorges! - Men, jeg glæder mig til at blive far!.

Mvh/Emil