Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med Cupra?

Ellen M.

Ellen M.
bruger siden
17-05-2026

23-05-2026 kl. 12:14

Hvad er erfaringerne med Cupra Born og Cupra Tavascan? Her tænker jeg kvalitetsmæssigt, problemer, mange værkstedsbesøg?? Hvad har I af erfaringer? Er I glade for Cupra eller er der meget bøvl med dem?

Vi overvejer meget disse to - eller alternativt Honda eNy1 eller Kia EV3 som alternativ til Born.

Vi har haft både Honda og Kia, så vi kender de to mærker.

Mangler neutral erfaring med Cupra.

På forhånd tak 😊

Dette indlæg blev 23-05-2026 15:56 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-05-2026 kl. 13:46

Har ingen erfaring med Cupra.... En kollega har en Born, som han er glad for.

MEN hvis jeg kigger på Born og Tavascan, så er Born enten voldsomt dyr, eller Tavascan et slagtilbud. Der er jo nærmest ikke prisforskel på dem.
Cupra kører med ganske fornuftige forsikringstilbud. Har du en fornuftig forsikringshistorik, så er det cist små 500 om måneden for unlimited km. Det er altså billigt, når man kører langt.

Har tilgengæld 4 EV3'ere longrange GT line i firmaet. Og jeg er ærligt talt lidt overrasket over de kun lader til 370-380 km på 80% når de er opgivet til 560-600 km.
Til gengæld, så kører de nærmest på km det der er opgivet i display, ikke nogen elastik range.
De er meget behagelige og med utroligt meget udstyr. Så meget at folkene har svært ved at finde rundt i menuer.
Dertil så undre det mig at APP er så uhyggelig ringe. Der kan kun være 4 digitale nøgler på telefonerne. Så er i mere end 4 der bruger bilen, så er der en der skal drible rundt med en fysisk nøgle. Vi er 12 forskellige der køre i dem. Så det er endt med fysiske nøgler.
Dertil så lukker den APP hvergang du går ud, er du bare ude i 3 sekunder, skal den åbne APP igen, og det tager altså bare laaaaang tid.
Har du flere biler, så skal du ind i køretøjs menu, skifte bil, vælge preferred bil, klikke 2 tilbage, før du kan begynde at kigge på hvad du vil med den bil. Det tager 30-40 sekunder.

Eks TESLA, der har du APP åben altid, flere biler, svipe til højre og den anden står klar. Jeg kan nå at ændre ladeinstillinger på begge tesla'er, tænde forvarme og whatever, inden KIA APP er åbnet i det hele taget.

Dette indlæg blev 23-05-2026 15:37 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg