Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

vw touran eller renault scenic

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

16-06-2008 kl. 11:34

Jeg kigger på "ny" bil. Jeg er faldet for disse to eksemplarer, emn jeg ved ikke hvad der er det bedste køb. 1. vw touran, 1.9 tdi 105. med alt i udstyr og 150k km årg 2004 eller 2. renault scenic 1.5 dci 105. med alt i udstyr og 70k km årg 2006. Prismæssigt er vw'en ca 15.000 dyrer. Indretningsmæssigt er renaulten bedst men vw'wn virker og føles mere solid. Jeg mangler især info om driftsikkerhed. vw'w, kører også lidt mindre pr. liter hvilket taler for renaulten - men giv et råd helst med baggrund i egne erfarringer. På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-06-2008 kl. 11:44

Du giver jo næsten svaret selv.

Renault'en er billigere, nyere, har kørt færre km, mere økonomisk og bedre indrettet.
Det eneste der taler for VW'en, er din forventning om en bedre kvalitet.

Jeg synes, at du skal købe Renault'en af de to.
Vil du ikke være ked af at sidde i en VW og tænke på, at du kunne have fået en Renault, som var bedre på stort set alle områder?

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

16-06-2008 kl. 14:34

Jeg er også noget lun på renaulten, men jeg har beholdt mine tidligere biler længe, så der står vw'en måske lidt bedre. Men du har ret mht. at sidde i en bil og synes der mangler noget.

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

16-06-2008 kl. 14:35

Ja, men de to jeg har fundet synes jeg er de bedste mht. pris og alder/km

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

16-06-2008 kl. 15:08

Jeg er sikker på at ex.vis mazda 5 og Zafiraen ikke klarer brændstoføkonomien som touran og scenic. Benzin kan der ikke blive tale om da
1. vi kører 35k km om året
2. jeg elsker det gode moment

gensalgspris er først aktuelt om 8-10 år (forhåbentligt) og så betyder 10.000 ikke så meget fordelt på de år.
Tak for svaret...

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

16-06-2008 kl. 16:25

Jeg undervognsbehandler bilen uanset hvilken jeg køber, for det er da vist de bedste penge der kan bruges på en bil, hvis den skal holde længe

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2008 kl. 00:56

Har ingen erfaring med renault, men har selv haft en Touran og hvis ikke vi havde en Seat Altea nu havde det været Touran.

Motoren er lidt højlydt, men det er først når man kommer over 130km/t.
det er den eneste minus som jeg har bemærket bortset at bilen er lidt kedelig at se på.

Du har en trejde mulighed som jeg kan foreslå du skal overveje og det er Seat Altea, samme motor som i Touran, mindre pris og pænere indpakning (kanon design i mine øjne)

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

17-06-2008 kl. 08:07

Tak for ideen. Jeg er lidt usikker på seat'en mht. indretning og størrelse, men det kan jeg vel undersøge. Jeg formoder at de prismæssigt er lidt under touran, men dog ikke i stand til at konkurere med scenic'en.
Er der enkeltsæder i bag?

F. S.

F. S.
bruger siden
18-04-2007

18-06-2008 kl. 00:30

Snup en VW Touran... Prøv at se hvor meget en Renault falder i pris i forhold til en VW.. Kan da godt være at den er dyrere i indkøb men de holder prisen..

Profil slettet

Profil slettet

01-07-2008 kl. 13:55

køb helt klart VW Touranen..

Profil slettet

Profil slettet

01-07-2008 kl. 21:46

Du skal holde dig langt væk fra Fjolswagen - du betaler en meget høj pris for en sekundær vare.

Prøv en tur i en Zafira som er sat meget ned i pris - den bil får du ikke problemer med.

Ellers er mazda 5 et udmærket bud hvis du vil have en bil som ikke skal på værksted.

Franske biler er lig med mange dyre værkstedsbesøg men hvis er ok med dig er Scenic en meget sikker bil.

Profil slettet

Profil slettet

02-07-2008 kl. 09:30

Til Søren Steen Andersen

Det kan næppe være mit problem du åbenbart er blottet for humoristisk sans !!

Jeg kalder Volkswagen for Fjolswagen ud fra 20 års erfaringer med mærket. Er i øvrigt Cand. Ling. Merc. i tysk så du behøver ikke belære mig om sproget til herrefolket i syd.

Til jer andre mindre højrøvede debatører: Skrub så ud og nyd sommeren !

Knus og kram
Vibeke :-)