Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Volvo V50 - en familiebil???

Anders Stampe

Anders Stampe
bruger siden
09-07-2006

17-07-2010 kl. 06:59

Jeg vil gerne høre nogle erfaringer mht. Vovlo V50 som familiebil. Jeg vil gerne høre fra dem, som rent faktisk kører i én med hele familien og ikke alle andre, som har mange andre og ofte gode forslag. Kom lystigt, lad mig høre, hvordan jeres liv spænder af, når der skal pakkes en Volvo V50 med barnevogn mm. Er den skilsmissen værd??? :o)

Dette indlæg blev 17-07-2010 07:00 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2010 kl. 23:20

V50 er en fin bil med gode egenskaber og begrebet familie kan dække over flere ting.
Men 4 personer med fornuftig oppakning, dvs. barnevogns stellet bør nok være bag på eller taget.
Har selv haft en V50 som bil 2, og alle var tilfredse i familien incl. undertegnede som er 194 cm høj, fin kørestilling og udmærket plads bag.
Bil 1 på dette tidspunkt var A4 Avant B7, som er større hele vejen igennem.
Kører idag A4 Avant B8, som er noget større end B7

Thomas Brandt Madsen

Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004

18-07-2010 kl. 21:32

Hej Anders
Jeg har en med 1.8 benzin. Den bliver proppet med hustru og to unger på 1,5 og 5 år til hverdag. Det går fint. Vi har dog kun en stor klapvogn. Det sluger den nemt. Der er også plads til en barnevogn. Men så er der godt fyldt op. Den har lige været i Frankrig og retur i ferien. Den går fint 200km/t, når der er plads på motorvejen. Den tager dog lidt tid at komme derop. Marchhastighed på 150 klarer den fremragende.
Benpladsen kunne være bedre til bagsædepassagere, men mine unger er ikke så store endnu.Det er jo begrænset hvad man tvinge ud af 4,5m.
Forsædepladsen er fin. Jeg er 1,93.

Skal du på ferie så skal du nok have noget på taget. Der findes mere rummelige biler i klassen. Men du kommer til at holde af den. Den kører godt og interiøret er lækkert.

Men husk: Det er Focus' undervogn og Fordmotor hvis du vælger en af de tidlige årgange fra 2004-5(eksempelvis 1,8 og 2,0).
Tager du en nyere 1.6 diesel er den fra PSA. Alt i alt lidt af et gadekryds.
Den bliver kun bedre med en T5 eller D4. ;-) Men så begynder det at koste.
Styrtøjet er ikke så tungt som i Audi A4, men på ingen måde følelsesløst som man oplever i asiatiske mærker!.

Jeg kan kun anbefale den.

Vh Thomas