Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af første bil! (dyr ny eller billig gammel?)

Eskild Mads Eskildsen

Eskild Mads Eskildsen
bruger siden
20-12-2007

03-01-2009 kl. 22:56

Jeg skal ud og have min første bil meget snart. Så nu er spørgsmålet bare hvad jeg skal vælge og hvordan! Jeg er 27år men har ikke haft bil før, derfor er forsikringspræmie vigtigt. Umiddelbart ser jeg følgende muligheder som jeg mangler input til fra folk med mere erfaring: Jeg overvejer: Ny Ford Ka 2009 model Fiat 500 / Grand Punto (bl.a. pga. billig fiat forsikringskampagne Eller: Fiat Punto 200? kun uden kasko forsikring Renualt clio 200? også uden kasko Sidste mulighed: Privat lease noget i stil med en af de ovenstående modeller, igen for at få billig forsikring og forudsigelige omkostninger Er der nogen der har gode og dårlige erfaringer med valg af første bil? leasingaftaler og forsikringstilbud? MOTOR skriver at en fiat 500 er billigere end en ældre polo pga. forsikringstilbudet, men de skriver på et andet tidspunkt at forsikringstilbud næsten altid er fuskerier efter gynger og karuseller princippet. Så er der nogen der har erfaringer med om det er billigst/smartest at vælge ny el nyere fremfor brugt uden kasko?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Eskild Mads Eskildsen

Eskild Mads Eskildsen
bruger siden
20-12-2007

03-01-2009 kl. 23:22

Jeg har læst lidt om Hondas forsikring, og der står kun en pris på det første halve år, og så står der ikke noget om hvad prisen er efter det første halve år, og hvis prisen så stiger op til 10.000kr så er jeg lige vidt. Det er bl.a. det FDM advarer mod som jeg forstår det.

Derfor jeg søger efter folk med hands-on erfaringer. Men har du hørt noget mere specifikt om de forskellige forsikringer, informationerne på hjemmesiderne er mildest talt mangelfulde.

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

04-01-2009 kl. 08:27

Jeg synes at du med fordel kunne få tjekket hvad en "samlet" pakke koster. Dvs. finansiering, serviceaftale (+ især hvad den omfatter) og forsiking fra forhandler, så har du et godt udgangspunkt til sammenligning af drift i dine andre løsningsovervejelser. Har en kammerat som tidligere regnede på Grande Punto - her var "forhandlerpakken" klart den billigste løsning over tid.
P.S. hvis det er Alka, så er den billige forsikring er med en boks som du skal lægge oven i prisen - den skal jo betales (typisk i form at mindre rabat på bil). Den koster vel reeelt 4.000 - 5.000 kr. + mont.