Fiat 500 har været en kæmpesucces på det danske bilmarked. Leasingtilbud og lave priser har sikret det genfødte designikons popularitet. Som brugt er Fiat 500 ikke så billig som de billigste og den fås kun som tre-dørs, hvilket ikke forhindrer den i at holde en høj pris. Men ingen kan stå for den lille charmetrold, der fås i et væld af specialversioner – blandt en Gucci-version og en Abarth 695 Tributo Ferrari, der kostede over 700.000 kr. fra ny.
Fiat 500 er faktisk en solid lille sag, hvis bare den får lidt rustbeskyttelse - og den koster ikke mange kroner i service og reservedele. Der er altid kun tre døre i Fiat 500, men den fås også med blødt tag, der rulles tilbage som et stort soltag. Den hedder 500 C.
Motorerne spænder fra en to-cylindret TwinAir over 1,2 og 1,4 benzin til en 1,3 diesel. Dieselmotoren har klart mest magt over tingene, men kører du korte ture, er det benzin, du skal se efter. TwinAir-motoren har en herlig motorlyd, der minder om lyden fra de oprindelige luftkølede motorer. De er alle sparsommelige, når det gælder brændstof, så en god økonomi på driften er ikke svær at opnå.
Fiat 500 er faktisk en solid lille sag, hvis bare den får lidt rustbeskyttelse - og den koster ikke mange kroner i service og reservedele. Der er altid kun tre døre i Fiat 500, men den fås også med blødt tag, der rulles tilbage som et stort soltag. Den hedder 500 C.
Motorerne spænder fra en to-cylindret TwinAir over 1,2 og 1,4 benzin til en 1,3 diesel. Dieselmotoren har klart mest magt over tingene, men kører du korte ture, er det benzin, du skal se efter. TwinAir-motoren har en herlig motorlyd, der minder om lyden fra de oprindelige luftkølede motorer. De er alle sparsommelige, når det gælder brændstof, så en god økonomi på driften er ikke svær at opnå.