Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tre børnesæder - C5..?

Anders Skovmose

Anders Skovmose
bruger siden
29-05-2004

27-12-2006 kl. 23:18

Hej Mads, jeg ved godt det ikke ligefrem er den lækreste bil, men vi har en berlingo, og der er også god plads til 3 barnestole på bagsædet, og så er den væsentlig billigere. mvh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 07:40

Well alt er jo relativt jo mere elektronik jo større muligheder for problemer.
Dog vil jeg sige (da jeg selv har en 2.0 HDI weekend Elegance fra starten af december i år) at den er super komfortabel og det eneste problem jeg har oplevet er at dioden på bagstoplyset står og lyser lovligt længe efter bilen er slukket (dette bliver rettet ved 1 service hos citroen)ud over det har jeg ikke oplevet nogle problemer.

Som Anders skriver er Berlingo dog en billigere løsning men det kommer jo an på mange ting og hvad man vægter :)

Morten Ryberg

Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004

28-12-2006 kl. 10:26

Nu er der jo forskel på bredden af børnestole. Skal du bruge bilens 3. punktsele til at spænde dinne børn fast eller selen i stolen?

Morten Ryberg

Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004

28-12-2006 kl. 10:33

... Jeg vil anbefale dig at kigge på en MPV. Efter min mening en god familiebil.
Højden gør at den er nem at sætte børnene ind i, og børnene sidder højt og kan se ud.
Har selv 3 barnestole i en Grand Scenic uden problemer. Denne bil har mange gode detaljer. Det er min 2. Scenic, der har ikke være nogen problemer med dem.

Men C5 er også en udmærket bil, man får meget for pengene.

/Morten

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 12:36

Hej,

Tak for alle de gode råd og kommentarer. Hvad angår en Berlingo så siger hjernen at man burde købe sådan en fætter, men hjertet er endnu ikke helt med på ideen.... Overvejer også en 307 SW - den skulle også kunne bruges...Vil også lige tjekke Grand Scenic lidt nærmere.

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 13:00

Gør dig selv den tjeneste at tage en tur i dem du vælger ud alle sammen :)

Jørgen Beck-Nielsen

Jørgen Beck-Nielsen
bruger siden
04-04-2005

02-01-2007 kl. 11:14

har haft en c5 weekend 1.6 hdi i næsten et år nu, er ualmindelig godt tilfreds med den, den har ikke været nogen problemer overhovedet, jeg har kørt 24.000 km nu, så jeg tror alle børnesygdommene er overstået nu.

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2007 kl. 11:42

Hej,

Har for et par dage siden bragt dette emne op i debatten. Nu har jeg så talt med en fornuftig bilhandler og han anbefalede faktisk en Citroen C5 HDI Stc. som værende den bil med bedst plads til tre barnestole på bagsædet. Er der nogen som har erfaringer med denne bil? Er den pålidelig nok...Hvad med alt det elektroniske..?

Pft,

Mads