Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stor bil/ 7 pers.

Nikolaj Staun

Nikolaj Staun
bruger siden
19-01-2006

03-04-2009 kl. 13:58

Jeg skal bruge en 7 pers. bil. Jeg har haft kig på en Kia Carnival - men det er også den eneste jeg fundet. Jeg har ikke det store kendskab til biler og vil høre om der er nogen der kender/har erfaringer med enten Kia eller andre mærker. Jeg forestiller mig en max pris omkring 200.000. Gerne en dielselbil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

03-04-2009 kl. 15:13

Hyundai Tra Jet har også syv enkelt stole,fås med både benzin og diesel motor,forøvrigt en rigtig god og driftsikker bil,har selv haft 2 med diesel motor.

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

03-04-2009 kl. 22:32

Hej Nikolaj.
Prøv at kigge på Honda Shuttle. Det er en pragtfuld bil. Stor stærk V-Tec motor 2.3 l. Automat gear og 7 sæder. Superkvalitet. Jeg har haft 3 og det var en fornøjelse.
Med venlig hilsen
Per

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2009 kl. 16:44

Nu ved jeg godt at en Kia Carnival er den dårligste bil i klassen men lad for gud skyld være med at anbefale en Touran, da den er kåret som den bil med flest fejl ( 100.000 km test )

En Zafira, Honda FR-V ( 6 sæder ) eller en Renault Grand Scenic måske ?

Profil slettet

Profil slettet

06-04-2009 kl. 09:33

Jeg vil helt klar foretrække en VW Touran. Har selv en 140 HK Diesel
og DSG. Den har 7 sæder som er nem at slå op og ned. Den er lidt dyere men bestemt det værd.

Profil slettet

Profil slettet

06-04-2009 kl. 17:51

Da kommentar delen åbenbart ikke virker, så kommer mit var så her.

Jeg har læst 2 forskellige test af Touran 2.0 TDI hvor den begge gange lander på sidste pladsen med flest fejl. Der er bla. en test i Autobild.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-04-2009 kl. 17:14

Jeg kender kun til een test, hvor Touran klarede sig dårligt, men her klarede den sig til gengæld også helt vildt dårligt.
Det var det tyske Auto Bild's 100.000 km test, hvor de kører 100.000 km i en bil over en periode, og herefter skiller den komplet ad.
De tjekker så, om bilen virker slidt og bruger desuden deres erfaringer med diverse reparationer og nedbrud i perioden som udgangspunkt for en samlet vurdering af bilen.
Det er en ret grundig vurdering af bilen, som de benytter i denne test, og det er dermed den bedste test af en bestemt bilmodel over en periode, som jeg umiddelbart kender til.
Det helt store problem med denne test er dog, at de bruger en enkelt bil som udgangspunkt for en vurdering af modellen. Dvs. at hvis de f.eks. får en "mandagsmodel", så får modellen en dårlig anmeldelse, som folk så bruger som en generel vurdering af, om bilen er god eller ej - det er måske ikke helt fair eller retvisende.
Jeg vil derfor til enhver tid lytte mere til de undersøgelser, som kommer fra f.eks. synshallerne eller ADAC/FDM, da de ser på mange flere biler af hver model, og dermed eliminerer den statistiske usikkerhed mest muligt.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2009 kl. 17:47

De tyske synsmyndigheder har testet flere 1000 modeller og der lander den også på sidste pladsen og polo ligger lige bagefter.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2009 kl. 19:28

Det må så være næstsidst ! den gode gamle folkevogn er under pres nu.

Passat klarede sig heller ikke for godt. men det er jo enkelte modeller af hver model som klare sig dårligt i testen.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-04-2009 kl. 21:35

"De tyske synsmyndigheder har testet flere 1000 modeller og der lander den også på sidste pladsen og polo ligger lige bagefter. "

Den test har jeg godt nok ikke lige set, men det lyder da som interessant læsning - smider du ikke lige et link, tak.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2009 kl. 22:14

Du kunne jo abb. på FDM så får du altid de friske nyheder og test m.m.

Det er der jeg har læst det. Der er ikke noget stort i at teste flere 1000 biler, tænk på hvor mange biler der synes hvert år.

Så lad venligst være med at lyde som om det er den helt vild store opgave at lave sådanne tests.

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2009 kl. 12:18

Jeg har altid sagt, at hvis de franske biler ikke havde alle de el problemer, så byggede de verdens bedste biler.

Lige pt er mest til Toyota som jeg mener er den mest driftsikre bil, stærkt efterfulgt at Mazda som jeg nok bliver min næste bil?

Frank Jaffa

Frank Jaffa
bruger siden
05-09-2003

26-04-2009 kl. 22:22

Hej Nikolaj,
Honda er den suverænt bedste bil jeg har haft og har tidligere haft Toyota, Fiat og Opel.
Købte en Stream for et år siden og har er super tilfreds til trods for at prisen var lidt høj da udbuddet var lavt.
Du bør købe en Shuttle hvis I ofte skal være mere end 4-5 personer i bilen, da pladsen på bagerste sæderække er lidt snæver (akkurat ligesom den er i eks. Zafira). Shuttle er en fed vogn.
Stream fåes i 1.7 og 2.2 liter. 1.7 er nok til en Stream.