Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skoda Octavia, Chevrolet Nubira, eller Kia Cee´d

Profil slettet

Profil slettet

08-12-2007 kl. 19:31

Vi skal ud og købe ny bil. Vi har udset tre favorit modeller alle i St. car og med udstyrspakker efter vores behov. Bilen skal være diesel. Kan vi få nogle indput vedrørende sikkerhed specielt omkring Chevrolet. Hvordan med kørselsømonomien i de tre biler. Er der specielle ting man skal være særlig opmærksom på ved nogle af bilerne. Pft RHJ

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-12-2007 kl. 00:16

Smut ned i din bladkiosk og køb den sidste nye udgave af Auto Bild.
De tester netop Cee'd og Nubira i dieseludgaverne mod Astra og Golf.
Cee'd vinder testen suverænt og Nubira slutter sidst.
Desværre er Octavia ikke med i testen.

Husk at hvis du vælger en Octavia, så skal du gå langt uden om den gammeldags og støjende 1,9 med 105 hk.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

10-12-2007 kl. 19:16

I denne prøvekørsel kan man vel nærmest sige at Ceed taber, selv om den er eneste deltager.

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/article409240.ab?plus=true

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

10-12-2007 kl. 19:20

Jeg må tilstå at jeg efter tests fra deres hånd som denne http://www.autobild.dk/Test/Stoortest.aspx og andre hvor de giver point ved hjælp af terninger eller lignende, ikke har den store respekt for Auto Bild’s mening.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

10-12-2007 kl. 19:23

Jeg er helt enig med Ib i, at det er din egen personlige test der bør veje tungest. Personligt ville jeg nok være mest til Octavia og Ceed, men ”amerikaneren” er til at få for til meget attraktiv pris.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2007 kl. 00:10

Er selvl ejer af en cee'd 1.6 exclusive, der p.t. har kørt ca. 30.000... Først af alt vil jeg fraråde uvidende ignoranter som Henrik Birgren om at udtale sig om service på biler, de ikke engang kender serviceintervallerne på. cee'd diesel skal til service for hver 20.000 km. hvilket de fleste biler i øvrigt skal. Jeg har selv kørt Octavia 1.9 TDI, og nej - den er ikke billigere end de andre alternativer. Jeg har været meget tilfreds med min cee'd og vil umiddelbart mene at det vil være spild af penge at købe noget der har gener i vores veletablerede Europa. Tænk bare på hvordan alt andet der er sjovt (Fladskærm, Spil, PC'ere m.v) kommer fra østen - hvorfor så ikke biler - og så med 7 års garanti ??

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2007 kl. 00:15

Det eneste du blot må love mig - ikke Nubira.............
Octavia (140 tdi) og cee'd - er begge kanon gode biler og den bedste overbevisning vil være en køretur i hver.