Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

"Singlebil" på gule plader, diesel motor ca. 2 år søges...

pernille olesen

pernille olesen
bruger siden
13-04-2008

14-04-2008 kl. 20:14

Hej kloge bil mennesker.. :-) Jeg har brug for et par råd: Jeg skal købe en bil snarest og søger en gulpladebil (gider ikke betale for et bagsæde jeg ikke bruger) på diesel da jeg kører en del ture kbh-århus. Den må gerne være et par år gammel, men ikke alt for tæt på synstid og må gerne være bare lidt smart. Jeg er total lun på en Seat Leon, eller Altea, men føler lidt at min viden om biler er begrænset til nutidens reklamer.. hvad kan man ellers finde på af bilmærker og eller kombinationer? Hvad er der af fordele og ulemper ved at købe privat? Glæder mig til at høre gode råd...:-) tak, Pernille

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

pernille olesen

pernille olesen
bruger siden
13-04-2008

14-04-2008 kl. 20:54

det med støjdæmpet bagagerum. det havde jeg ikke tænkt på. hvad med en Bravo fra ny? hvordan ville det hænge sammen?

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2008 kl. 07:48

Husk statens strafafgift på kr. 5500,- + vægtafgiften, ydermere skal du være bevidst om afskrivningen på gulplade bil er meget højere end hvidplade bil, så måske efter 3 år, er besparelsen meget begrænset.
Det ændrer sig kraftigt hvis du er momsregisreret med et firma der har en passende indtægt i forhold til udgifter.
Skat har for tiden kig på de små ApS der er oprettet med henblik på at købe en 4-hjulstrækker/gulpladebil billigt, og trække afgift fra brændstof o.s.v.

pernille olesen

pernille olesen
bruger siden
13-04-2008

20-04-2008 kl. 19:16

til alle for gode svar. jeg er selv kommet i tvivl om de gule plader. god point. en plain 207 er et god bud lige nu.. eller en golf af en art. leder videre.. :-)

Morten Søndermand

Morten Søndermand
bruger siden
18-05-2006

03-05-2008 kl. 23:23

Hej pernille
Jeg kan stærkt anbefalde en Seat Altea 2,0 tdi. DSG den kører som drøm. det er virkelig 1 klasse når det gælder køreglæde.

med venlig hilsen
Morten

Jesper Trillingsgaard

Jesper Trillingsgaard
bruger siden
22-01-2006

04-05-2008 kl. 09:19

Hej Pernille

Du kunne evt. kigge på ny MINI Clubman Van Diesel til 214.450 kr. incl moms, 24,4 km/l i snit, som alternativ til Seat og Toyota.

mvh

Jesper

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2008 kl. 10:54

Hej Pernille

Hvis stadig er på jagt efter en ny bil, kan jeg klart anbefale en Peugeot.

Jeg har selv kigget på både Seat Leon + Altea og Opel Zafira, men endte med en Peugeot 307 SW HDI Airvan 2,0 på guleplader.
Det er absolut et godt køb. Du får utrolig meget bil for pengene i en Peugeot. Gode køreegenskaber, god komfort og ikke mindst god brændstoføkonomi.

Peugeot formår virkelig at hive nogle kræfter ud af deres motorer.
2,0 136 HK og 320 NM, og en 0-100 km/t på 9,4 sek. En hurtig og stærk bil. 19,4 km/l er en ganske pæn brændstoføkonomi.

Disse ting har jeg ikke fundet hos nogle af de andre fabrikater, derfor faldt mit valg på Peugeot.
Kan klart anbefales.