Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Renault Laguna dCi st. car 2002-03..lille eller stor motor

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2010 kl. 22:10

Jeg har forelsket mig i tanken om at finde en fint udstyret Laguna fra 2002-2003 i Tyskland. Kender lidt til modellens lettere flossede ry men er ikke skræmt. Jeg har før handlet bil i tyskland, hvilket jeg derfor ikke håber denne tråd skal handle om :-) Mine tanker går på om jeg skal forelske mig i 1.9 l eller 2.2 l udgaven. Hvad er forskellen på de to motorer ud over den store har 150 hk mod den lilles 120 hk. Jeg har ikke umiddelbart brug for "mange" hk men er interesseret i erfaringer fra nuværende og tidligere ejere af modellen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2010 kl. 16:57

Hej KS og Jacob. Tak for jeres fine svar. Jeg er stadig ikke skræmt af modellen i forhold til jeres fine erfaringer. Jeg søger altid på biler i Tyskland med fuld servicebog, det udelukker en masse "næsten" gode biler og efterlader mig med en nogenlunde god mavefornemmelse på vej syd på:-) Jeg kan se på på et par annoncer på mobile.de, at især turboladeren er blevet skiftet, er det en Renault svaghed eller bare tilfældigheder.
Jeg har lidt svært ved at indkredse mig en ca. registreringsafgift på en Laguna 1.9, 120 hk. fra 2003. Har sjuset mig til, at en handelspris i danmark vil ligge på ca 120.000 kr. med et fornuftigt udstyr samt 150.000 tkm. har i nogle indvendinger på mine beregninger....?
Venlig hilsen
Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg