Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Renault Clio 5 d diesel?
Profil slettet
20-12-2010 kl. 17:37
Vi er en familie på 4 til marts. I dag fik jeg et tilbud fra Renault over tlf. Det er en clio 1.5 diesel, og tilbud lød på 135000 kr med leveringen, og der skulle være sædvarme, aircon og el. sidespejl. Vi har behov for en by bil, og jeg forestillede mig oprindeligt at det skulle være en benzin, fordi vi kører gennemsnitlig 15 km dagligt, og om weekenden mere.
Jeg sagde til salgeren at benzin ville være at foretrække, men han siger at de nyere diesel motor burde ikke tage skade af korte tur? Kan nogen af jer bekræfte det?
Hvordan er det med plads på en clio? Kan der være 2 barnesæder på bagved?
Prisen er meget billigt synes jer, det er derfor jeg kraftigt overvejer tilbud, og hører meget gerne fra jer forslag og erfaringer. Tak!
Profil slettet
20-12-2010 kl. 19:54
Det er også hvad jeg har i maven. Jeg tror at med vores kørebehov, får vi ikke udnyttet en diesel motor optimalt. Desuden er jeg bange for at det giver en dyrer vedligeholdelse grundet en kortere serviceinterval med vores kørselsmønster.
Ved du om Renault er dyrt at vedligeholde?
Ved du om Renault er dyrt at vedligeholde?
Profil slettet
26-12-2010 kl. 09:18
Jeg har ikke været over og kigge på bilen endnu, idet jeg mener det samme som jer, at med sølle 15 km om dagen, kan jeg ikke udnytte det fulde potentiale i en diesel bil. Den bil jeg har fået tilbudt er en demo model, og fik at vide at farven var sort.