Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mondeo V6 vs. Audi 2.0tdi

Dennis Pagaard

Dennis Pagaard
bruger siden
13-01-2007

17-08-2010 kl. 20:30

Hejsa. er der nogle derude som kender til problemer med 2.0tdi motoren? Har en mondeo V6 st.car fra 03 men overvejer kraftigt at skifte den ud med en audi A6 avant fra 06-07. men mondeoen kører jo godt og har overskud i det daglige, men er så satans tørstig :/ men den har ikke haft de mindste problemer overhovedet, så det er med tvivl i sindet at jeg måske skal skifte. men er der nogen som kan bekræfte at A6'eren ligger omkring de 16km/l og er der nogen som kender til problemer med tdi'eren? eller evt. fejl på Audien Hilsen den fortvivlede :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2010 kl. 21:09

Du kan næppe få meget for din gamle Mondeo som er en fremragende bil.

Glem de fire dyre ringe og køb i stedet en lettere brugt Mondeo 2.0 TDCI når din nuværende bil ikke kan mere.

Dennis Pagaard

Dennis Pagaard
bruger siden
13-01-2007

19-08-2010 kl. 14:06

Tak for responsen. det lader til at alle opfordrer mig til at beholde mondeoen :) men det kører jo også rigtigt godt. men kan næsten ikke klemme den over 10km/l :( er der nogen forslag ? måske en test ved ford eller noget ?? Men ja der skal rækkes langt ned i lommen for at skifte om til audi, men omvendt er det måske kvalitet for alle pengene hvor mondeoen / ford hænger lidt i bremsen. Jeg skal ikke kunne sige hvordan de nye MK4 er i kvalitet, men hvis man sammenligner pris på en audi og mondeo diesel så ser det da ud til at man får en noget nyere bil og færre Km for de samme penge, måske det skulle være en anden mulighed istedet for de hyptoniserende 4 ringe ;D

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-08-2010 kl. 23:21

Sådan en Mondeo V6 er bare tørstig. Men sådan er det bare når der er 6 cyl. Det er prisen når man vil køre lækkert. Har selv haft sådan en og lå også mellem 9-10 på literen i det daglige og omkring 12 på langtur et godt stykke op i sverige.

Sådan en Audi du har kig på er jeg også ret vild med. Den er bare sindssygt flot og materialevalget er supergodt. Altså bilen udstråler bare stil og klasse. Det må man give den. Men den er dyr at holde kørende. Service på sådan en sag er DYRT og får dine bekymringer ang. din Mondeo´s Benzinøkonomi til at ligne bagateller.

Selvfølgelig kører en Audi A6 bedre end en Mondeo. A6 er mere lækker. og de fleste ville vel nok hellere eje A6 frem for Mondeo. MEN så meget bedre er den heller ikke at det kan retfærdiggøre den kæmpe merpris du kommer til at give for en A6.

En Kompromisløsning kunne jo være den nye model Mondeo med et par år på bagen. Den har jo fået meget ros for sine køreegenskaber, og er jo faktisk næsten lige så stor som A6. Men LANGT billigere.

Men hvis jeg var dig ville jeg beholde Mondeo´en. Da den lille ting som knap så god benzinøkonomi er en bagatel i forhold til det du kommer til at betale ekstra for de 4 ringe... Selv om A6 er monsterlækker...

Dennis Pagaard

Dennis Pagaard
bruger siden
13-01-2007

20-08-2010 kl. 07:20

Er der nogen som kender til mondeo MK4 st.car 2008 2.2tdci 175hk/400NM ?
har fundet et par stykker her på basen. men der er ingen anmeldelse eller råd og tips.
det kunne være et godt alternativ til audien :)

bruger siden
11-12-2004

20-08-2010 kl. 10:16

Har desværre ikke lige hørt så meget om den udgave af Mondeo. Men mon ikke den har rigeligt med power? Men jeg vil give dig ret, den er et rigtigt godt alternativ til A6.
Men som Tomas skriver er Mazda 6 2,2 DE måske noget. 163 hk har den. Og prisen er særdeles fornuftig i forhold til mange af dens konkurrenter.