Audi A6 er populær som brugt. Den giver masser af plads, og så har dens succes på leasingmarkedet gjort den til at købe til en fornuftig pris, når bilen er brugt. Luksusfornemmelsen er ikke til at tage fejl af, og som altid i en Audi er kabinekvaliteten i top. Det sidder bare altid lige i skabet, når der er fire ringe på fronten.
Som alle den andre Audi er bilen helgalvaniseret, og rusten har trange kår på den store tysker, der altid ligger i den bedste ende i rustundersøgelser. A6 er perfekt til lange ture, komforten er i top og retningsstabiliteten er perfekt. Udvalget af motorer og gearkasser er stort, men især de sekscylindrede TDI-motorer og 2,0 TFSI imponerer. De fleste søger efter en diesel i denne klasse, så de store V6-motorer kan fås til absolut fornuftige penge, da de er tørstige – til gengæld er gangkulturen sublim.
Audi A6 fås med en ret udbredt automatgearkasse kaldet Multitronic, der er et såkaldt milliongear eller CVT - det fungerer som på en scooter. Ofte får milliongearkasser hårde ord med på vejen, da de får motoren til at fare op i omdrejninger med en påtrængende motorlyd til følge. Det problem har Audi løst på snedig vis i deres Multitronic ved at programmere gearkassen til at opføre sig som en almindelig automatgearkasse – det er smart.
Brugte Audi A6 er relativt lette at sælge igen, da Audi er blandt de klart mest populære på det danske marked.
Som alle den andre Audi er bilen helgalvaniseret, og rusten har trange kår på den store tysker, der altid ligger i den bedste ende i rustundersøgelser. A6 er perfekt til lange ture, komforten er i top og retningsstabiliteten er perfekt. Udvalget af motorer og gearkasser er stort, men især de sekscylindrede TDI-motorer og 2,0 TFSI imponerer. De fleste søger efter en diesel i denne klasse, så de store V6-motorer kan fås til absolut fornuftige penge, da de er tørstige – til gengæld er gangkulturen sublim.
Audi A6 fås med en ret udbredt automatgearkasse kaldet Multitronic, der er et såkaldt milliongear eller CVT - det fungerer som på en scooter. Ofte får milliongearkasser hårde ord med på vejen, da de får motoren til at fare op i omdrejninger med en påtrængende motorlyd til følge. Det problem har Audi løst på snedig vis i deres Multitronic ved at programmere gearkassen til at opføre sig som en almindelig automatgearkasse – det er smart.
Brugte Audi A6 er relativt lette at sælge igen, da Audi er blandt de klart mest populære på det danske marked.