Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mondeo eller ej

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2007 kl. 11:56

Hej Peter. Jeg har selv en Mondeo med dieselmotor. Det er vel at mærke den nye TDCi, som har flere hk'er, mere bundtræk og en bedre gangkultur end den "gamle" TD'er du nævner. Jeg er meget glad for bilen, selvom jeg døjer med en periodisk fejl i motorstyringen, som FORD-værkstedet ikke kan lokalisere. Nu kender jeg ikke dit kørselsbehov, men hvis det ligger omkring 20tkm/år, så tror jeg nok at jeg ville bruge de 150-160tkr. på en nyere model, med benzinmotor. Til de penge burde du kunne erhverve dig en model fra 2004, så længe det ikke er en stc. Så taler vi om den faceliftede model, som ikke burde have problemer med rust i døre mv. Det er noget du skal være opmærksom på. På sedan og hatchback udgaverne kan også have problemer med baghjulsophæng. Da stc. er anderleds konstrueret, så har den ikke de problemer. God jagt! Ford - designed for living - created to last.......... God weekend.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2007 kl. 15:52

Til 150Kkr.
En Skoda Octavia diesel. Det er en solid bil.

Peter Maack Sørensen

Peter Maack Sørensen
bruger siden
22-01-2006

11-02-2007 kl. 20:39

Hej Jan. Takker for dit svar. Nu sidder jeg og kigger lidt herinde på mondeo. Hvad synes du om en 2,0 trend sedan benzin fra 2001? Ville det være helt galt??

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2007 kl. 00:35

Hej Peter.
En 2,0 trend sedan? Med det kandskab jeg har til benzinudgaverne, så skulle denne model være rimelig tørstig, men med 145 hk er der ingen tvivl om at du får en bil med masser af trækkraft. Men hånden på hjertet. Som familiebil ville jeg personligt vælge en stc. I Mondeo stc's bagagerum kan du få plads til 2 barnevogne. Er det ikke nødvendig med 2, så er der rigeligt med plads til ferieoppakningen. Og med et budget på op til 160tkr. bør du nemt kunne finde en stc. med klima oma. udstyr. Gå evt. efter en GHIA. God jagt!

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2007 kl. 00:39

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264700203&page=1
Følg vedhæftede link, og se hvad der reelt er muligt at få for lidt over 160tkr. Super vogn til pengene!!!

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2007 kl. 00:50

Hej, igen, Peter.
Hvis du er interesseret så kan jeg maile dig en brugttest fra FDM. Send mig i så fald en mail på k.j.kronborg@privat.tele.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2007 kl. 03:20

Hej igen.
For nu lige at komme med endnu et forslag. Følg linket. For godt 170tkr. kan du få en årg. 11/03. Det lyder som et forba.... godt tilbud. http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=718900467&page=3
Og så overlader jeg det til dig...

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

12-02-2007 kl. 09:32

Jeg har selv en Mondeo st.car. Og den har altså et gigantisk og meget brugbart bagagerum. Man kan stille en klapvogn ind og stadig have halvdelen af bagagerum til rådighed.
Så det er klart at anbefale.
En st.car vil også holde prisen væsentligt bedre.

Prøv at se om budgettet kan rumme en bil til ca 200.000 kr. så kan du godt finde en faceliftet udgave med fornuftigt KM-tal. i 2,0 benzin. Der er jo ret meget standardudstyr i sådan en Mondeo. Og de kører ganske godt.

Ford Focus, Skoda OCtavia, Peugeot 406 er også alternativer. Den gamle Opel Vectra ligger også i et fornuftigt prisniveau...

Passat og Avensis er desværre megadyre...der får du ikke lige så meget for pengene..Udover lavt værditab hos begge og superdriftsikkerhed hos Avensis.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

13-02-2007 kl. 00:47

Mazda 626

Nissan Primera (ingen tandremsskift den har kædetræk som normalt ALDIG skal skiftes)

Volvo S40/V40

den gamle Vectra (Vectra B) skal du holde dig fra da tandremmen muligvis kan knække

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2007 kl. 13:30

Til Erik H.
Det lyder som om Ford har brugt magi for at ændre brændstoføkomnomien på deres 2-liters motor. Super godt gået! Har du nogen idé om hvad de har ændret for at få den til at gå så langt på literen. Det forbrug du nævner du har haft på din, matcher næsten min '03 TDCi'er med 130 hk...... (16-16,5 km/ltr, ved et kørselsmønster med motorvejskørsel 75% af tiden.)

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2007 kl. 20:30

Hej.
Tak for de lange, uddybende svar. Og så vil jeg bare sige: Skide godt gået!

Peter Maack Sørensen

Peter Maack Sørensen
bruger siden
22-01-2006

14-02-2007 kl. 20:56

Jeg står og skal købe en ny bil. Har anskaffet familie, så må lave et offer og vælge stationcar fremfor en Golf eller A3. Jeg overvejer meget en Mondeo fra 2001, har kig på en 2,0 TD HO Trend Stc., men synes det svinger meget i anmeldelsen af denne vogn. Kan se at bilblade har givet den primært gode karakterer.
Desuden ved jeg ikke hvor meget man bør betale for sådan en. Når man ser bilpriser.dk svarer disse priser langt fra overens med virkeligheden. Prisen hos forhandler de anslår er ikke engang så høj som privatpriserne.
Kan jeg ikke få noget kyndig vejledning, herunder hvad jeg ca. skal give, hvad jeg skal gå efter mht. km-stand osv.
Det behøves nødvendigvis ikke være en stationcar.
Evt. kom med alternative forslag til bilvalg.
Pris skal ligge på ca. 150-160 tkr.

På forhånd tak.

/Peter Maack