Bilbasen Forum
Mazda 5 eller Peugeot 307 SW, begge 7 personers
Profil slettet
03-07-2007 kl. 01:19
Profil slettet
03-07-2007 kl. 11:09
Jeg er enig med dig i, at Mazda 5 nok er en bedre bil til formålet, hvis det konstant var 7 personer, der skulle med, men det er nok mere, at 7 pesoner skal med 3-4 gange om året og resten af tiden er det 3-4 stykker eller kun mig selv frem og tilbage på arbejde.
Jacob hansen
bruger siden
14-01-2006
03-07-2007 kl. 15:35
Nu har jeg som før nævnt, haft en mazda5 diesel (143 hk) i eet år, og den er sammenlignet med de franske uden sammenligning. Dog er den lidt grov mht. plastkvalitet, men den føles extremt solidt bygget, og service er i verdensklasse.
Ingen tvivl om at ALLE biler sikkert går i stykker (der har været flere indkaldelser på mazda5), men der er definitivt forskel på hvordan de forskellige firmaer håndterer det.
Ulemper v. mazda'en er manglende rustbehandling og hjulstøj (mit hjulstøj blev mærkbart lavere efter dinitrol behandling dog).
Kører max 16-17 km/l
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-07-2007 kl. 16:32
Alt i alt tror jeg i får mere glæde af Mazda 5.
Selvfølgelig vil Mazda 5 også holde prisen bedre, da den ikke lige står for at blive udskiftet.
Peugeot 307 er ikke den på markedet der holder prisen bedst, bl.a. pga nogle små ildebrande i bilerne på et tidspunkt.
Jeg ville uden tvivl vælge Mazda 5, imellem de to du har i tankerne.
Jacob hansen
bruger siden
14-01-2006
06-07-2007 kl. 07:36
I vores søgning på bil kiggede vi på touran, mazda5, scenic, zafira og corolla verso. Og af dem var det kun Zafira som kunne tage 7 personer uden problemer. Har senere været inde og se på citroen grand picasso, den er ditto fornuftig mht. plads.
Vi købte Mazda'en pga skydedørene og motoren og skydedørene fungerer fantastisk i hverdagen (har 2 børn på 2 og 5), det er en fryd.
Lige endnu eet ankepunkt på mazda5...sæderne er for korte, men stadig er det den bedste bil ifht 307'eren, den er simpelthen for ringe skruet sammen. Man skal passe på med ammestuehistrorier, men min kollega på den anden side af skrivebordet har lige skiftet sin 307sw pga. bøvl og for store værkstedsregninger. jeg kan sagtens forstå facinationen af bilen, glastaget er fantastisk men bilen ender jo gang på gang i bunden af diverse forbruger undersøgelser...det er der jo en grund til.
Een af de største tilgængelige undersøgelser laves af BBC
http://www.topgear.com/content/carsurvey/2006/peugeot/307/