Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda 5 eller Peugeot 307 SW, begge 7 personers

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2007 kl. 01:19

Hej folks. Når jeg er færdig med at drømme om en Jaguar XJ så kommer de mere fornuftige valg frem i tankerne. Hvad vil I mene er det bedste valg mellem Mazda 5 eller Peugeot 307 SW, begge som 7 personers familiebiler fra 2005. Begge diesel. Årstallet 2005 er bevidst valgt, da jeg kan se, at den nye 1,6 fra det år er mindst lige så stærk som 2,0 året før. Mvh Henrik Berg Andersen Karlslunde

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2007 kl. 11:09

yes, Carsten Olesen, det er måske en lidt mærkelig sammenligning, men funktionaliteten er den samme og prisen næsten også. Jeg begyndte at lede efter hvilke modeller på markedet, der kunne tage 7 personer, hvis jeg nu skulle få brug for det (det har jeg faktisk på lørdag, men jeg har kun en gammel 626'er, så den offentlige transport skal til hjælp :-( ). Det gav et lidt interessant resultat lige fra Fiat Douplo til Opel Zafira og som sagt også Mazda 5 og Peugeot 307 SW. Og Peugeot'en kører 20 km/l diesel.

Jeg er enig med dig i, at Mazda 5 nok er en bedre bil til formålet, hvis det konstant var 7 personer, der skulle med, men det er nok mere, at 7 pesoner skal med 3-4 gange om året og resten af tiden er det 3-4 stykker eller kun mig selv frem og tilbage på arbejde.

Jacob hansen

Jacob hansen
bruger siden
14-01-2006

03-07-2007 kl. 15:35

Uden sammenligning en mazda5, Har selv desværre haft en Peugeot HDI (dog en 306'er stc.), samt en picasso HDI, begge er uden sammenligning de værste biler jeg til dato har kørt i...mest pga. manglende service forståelse hos værkstederne. (har før haft en brugt civic, ny corolla og en ny octavia udover min nuværende mazda5)
Nu har jeg som før nævnt, haft en mazda5 diesel (143 hk) i eet år, og den er sammenlignet med de franske uden sammenligning. Dog er den lidt grov mht. plastkvalitet, men den føles extremt solidt bygget, og service er i verdensklasse.
Ingen tvivl om at ALLE biler sikkert går i stykker (der har været flere indkaldelser på mazda5), men der er definitivt forskel på hvordan de forskellige firmaer håndterer det.
Ulemper v. mazda'en er manglende rustbehandling og hjulstøj (mit hjulstøj blev mærkbart lavere efter dinitrol behandling dog).
Kører max 16-17 km/l

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-07-2007 kl. 16:32

Mazda 5 er i mine øjne et bedre valg. Bilen er mere praktisk end 307 og mere rummelig. Uden dog at være en kæmpe klods. Mazdaen er i mine øjne en del pænere. Og så er der lige det med driftsikkerheden, hvor Mazda er langt bedre end 307.

Alt i alt tror jeg i får mere glæde af Mazda 5.

Selvfølgelig vil Mazda 5 også holde prisen bedre, da den ikke lige står for at blive udskiftet.
Peugeot 307 er ikke den på markedet der holder prisen bedst, bl.a. pga nogle små ildebrande i bilerne på et tidspunkt.

Jeg ville uden tvivl vælge Mazda 5, imellem de to du har i tankerne.

Jacob hansen

Jacob hansen
bruger siden
14-01-2006

06-07-2007 kl. 07:36

Korrekt, vi har før kørt med 3 voksne og 4 børn, det går an, men ikke på lange stræk.
I vores søgning på bil kiggede vi på touran, mazda5, scenic, zafira og corolla verso. Og af dem var det kun Zafira som kunne tage 7 personer uden problemer. Har senere været inde og se på citroen grand picasso, den er ditto fornuftig mht. plads.
Vi købte Mazda'en pga skydedørene og motoren og skydedørene fungerer fantastisk i hverdagen (har 2 børn på 2 og 5), det er en fryd.

Lige endnu eet ankepunkt på mazda5...sæderne er for korte, men stadig er det den bedste bil ifht 307'eren, den er simpelthen for ringe skruet sammen. Man skal passe på med ammestuehistrorier, men min kollega på den anden side af skrivebordet har lige skiftet sin 307sw pga. bøvl og for store værkstedsregninger. jeg kan sagtens forstå facinationen af bilen, glastaget er fantastisk men bilen ender jo gang på gang i bunden af diverse forbruger undersøgelser...det er der jo en grund til.

Een af de største tilgængelige undersøgelser laves af BBC
http://www.topgear.com/content/carsurvey/2006/peugeot/307/