Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mange børn = større bil!

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

31-12-2006 kl. 14:54

Hvis du skal have 3 autostole i alm. St.car bør det nok være Mondeo, C5 eller Vectra. Det er dem med mest plads i alm mærker. Vi har selv Mondeo pga den enorme plads. Men vi herinde kan nok bedre hjælpe dig, hvis du nævner en Max pris. MPV biler er hundedyre. Desværre. Men Opel Zafira er bestemt en mulighed. Der er lidt til enhver pengepung. Næsten da..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

31-12-2006 kl. 16:01

Hej Tonni,

tillykke :-)
Har selv tre piger som tidligre har fyldt en del i min bil. En Fiat Ulysse (stor MPV) som jeg overvejer at sælge grundet overgang til en firmaordning. Hvis du vil høre mere kan du smide en mail på kim@snorkel.dk

Godt Nytår
/Kim

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

01-01-2007 kl. 09:50

Blot som svar til Kaare,

har nu kørt 2 år i min Ulysse og har ikke oplevet nogen problemer :-)
Bl.a. er motor og styring fra Fiat. Herudover er den mere rummelig og en hel del federe end pla'en...

/Kim

Profil slettet

Profil slettet

01-01-2007 kl. 12:46

Hej Tonni,

Jeg har læst de øvrige indlæg. Vi står selv i den situation at skulle have barn nr. 3 her i morgen d. 2/1 :-)
Jeg er helt ening med den sidste omkring det forfærdelige at familier lokkes til at købe en Fiat Miltipla. Den har opnået noget nær en katastrofe ved Euro-NCAP's crash-test. Bilen er direkte livsfarlig at køre galt i :-( Vi har selv som det sidste indlæg købt en Passat fra 04, hvor der er 3-pkt.sele i midten på bagsædet. Det er ikke alle der har det så husk at checke det. VW er lidt dyr i indkøb, men ser du dig godt for ved køb af en brugt kan du på en Diesel slippe med et tab på 15-20.000 over 2 år.
Så mit råd er hold dig fra pla'en og køb i stedet en Passat TDI fra 00-01 (Ny model).

Vh. Claus

Anders Skovmose

Anders Skovmose
bruger siden
29-05-2004

01-01-2007 kl. 13:53

Hej Tonni, Tillykke med familieforøgelsen. Har ligesom Claus B. læst de øvrige indlæg, og det kan godt være at der er nogen der vil dømme mig fra forstanden, men jeg kan varmt anbefale en Citroën Berlingo eller Peugeot Partner, med skydedør, der er plads til 3 autostole og hvis du vælger en model fra 2000 og frem er der 3 trepunktseler. Har selv 3 børn og Berlingo. Det er en bil med rigtig god plads og så er den ca. 100000 billigere end en Passat stc.
Godt Nytår

Profil slettet

Profil slettet

01-01-2007 kl. 19:40

Hej alle
Et rigtig godt nytår ti jer alle.
Det er dejlig når der er så hurtig respons - som altid på bilbaben.dk :o)
Jeg vil bruge et par uger på at kigge rundt.
Mange tak for hjælpen!

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

01-01-2007 kl. 23:11

Ford Focus C Max

Hyundai Matrix (den er grim men hvis du er ligeglad med det)?

Volvo V50 (gå efter en med Turbomotor så får du Volvo motor og ikke Ford motor)

Toyota Corolla Verso (hvis du ikke ville skifte gear så køb med MMT gear - kan kun fås med benzinmotor)

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2007 kl. 21:22

tja skal i ha flere:-)så gå efter en rigtig 6-7 sædet bil ikke små biler med nødsæder i bag(opel,toyota,mm)der ingen plads til barnevogn eller indkøbsposer hvis alle sæder bruges, har selv en multipla og vi er ikke døde endnu,kan anbefalde en pla efter årgang 00(mere sikker og 4 airbag)eller de 7sæder´s biler fra ford,wv og seat, de er nede i pris efterhånden,

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2007 kl. 21:53

Hej,
Står i samme situation som Tonni R. Har et barn og venter to stk. mere om et par måneder...Har selv haft et indlæg her i debatten og har fået mange gode svar. Nu er jeg så faldet for en Honda Stream 1.7 LS. Er der nogen på debatten som har erfaringer med sådan en vogn..?

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2007 kl. 16:52

Hej, Jeg har for 1½ år siden købt en Fiat Ulysse 2,0 EL med 6 kaptain stole, alle med armlæn og de foreste er El-indstillige. Den kan varmt anbefales, man får rigtig meget til for en pris mellem 100.000 - 130.000,- kr. Det skal lige siges at en Fiat Ulysse ikke er en Fiat, det er en "Peugoet 806" med et andet klistermæeke på. Det er heller ikke Fiat´s motorer, hele er Fransk, så jeg kan kun sige gode ting om Fiat Ulysse / Peugoet 806 / Citroën Evasion. Hilsen Kim

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

24-01-2007 kl. 17:32

Køb en Hyundai Trajet,den har 7 stole som kan tages ud efter behov,samt god plads til barnevognen,det er en rigtig god bil.

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2007 kl. 23:07

Hej.Jeg har selv prøvet at stå i samme situation som jer. Har nu tvillinger på 3 og en på 5. Vi købte den gang en Fiat Ulysse 2.0 El med 7 sæder. Fin plads til autostole samt 2 barnevogne. Set tilbage var det en super god investering,- det er meget nemmere at komme afsted, når bilen er let at pakke. Til at begynde, inden vi fik Fiaten, kørte vi altid rundt med tagboks og alt skulle pakkes i den rigtige rækkefølge. Jeg er i dag alene med børnene, og har derfor sat bilen til salg. I er meget velkommen til at ringe til mig på 26251431.

Med hensyn til det med de 3 auto stole, så fik vi det til at fungere de første måneder i en alm. pers.bil, men det kræver, at det store barn placeres på forsædet (ingen airb.). Men så er der altså ikke meget til den voksne på bagsædet. Mvh. Tina

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2007 kl. 23:07

Hej!
Vi venter tvilinger til foråret, og har i forvejen en datter på 1½ år. Vi overvejer stærkt at finde en bil med 7 sæder. Vi vil gerne købe en brugt. Prisen er vigtig, da min hustru skal læse et par år endnu. Bedste køb til pengene - nogle forslag, eller er der nogle der har prøvet med 3 autostole i alm. bil?
På forhånd tak!
Tonni