Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

KIA Ceed 1,6 CRDi vs Skoda Fabia 1,9 TDI

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

01-08-2007 kl. 01:51

Priserne på disse 2 ligger lige ved siden af hinanden. KIA'en i version Active og Skodaen i Ambiente. De accelererer lige hurtigt, kører lige hurtigt på toppen, men jeg ved dog ikke, hvilken der bedst leverer bundtræk. Skodaen afskrives med 2.000 kroner mindre om året, men KIA'en kører for 390 kroner bedre ved 22.000 km. De har begge 5 NCAP stjerner. De er begge bygget i Østeuropa. Således stillet lige kan vi se på de tilbageværende forskelle: a) KIA har en dræber garanti på 7 år. b) Hvilken har mest plads til børnene bagi (3 styks)? c) Hvilken kører bedst? Jeg har selv prøvet Ceed'en i benzinudgave, men jeg har ikke prøvet Fabia'en. Ceed'en kører fantastisk, synes jeg, men man skal dog vænne sig til det bløde tråd på pedalerne. Især bremsen skal have mindre tryk, end man først tror. Der er god plads bagi til den ældste søn, som var med mig på prøveturen. Plastkvaliteten i bilen er i orden. Hvad ville I vælge?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 09:10

Cee'd er et egentlig en klasse større end Fabia'en, og hvis du skal have plads til 3 børn må det være et ret afgørende argument for at købe bilen. Jeg har også kun hørt godt om dieseludgaven af cee'd (har dog ikke selv prøvet den). Jeg har prøvet Skoda Roomster i 1,9 tdi udgave, og det var en ret støjende oplevelse, men har ikke prøvet fabiaen.
Du må ud og prøve begge biler i den udgave du er interesseret i. God fornøjelse.
Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 11:23

OMG. Ole. Du kender ikke så meget til biler, vel ?
Kender du en SKODA SUPERB ?
Nej, det tænkte jeg nok. Er den på størrelse med en Audi A6 ? Ja!
Mon der kan være 3 på bagsædet i en A6 ? Ja!
Er det en kvalitetsbil ? Ja! Er den egnet ? Ja!
Grrrrr. Din Skoda-hader. :=)

Køb Ceed'en. Vi skal da vide efter 3-4 år om kvaliteten holdt.
Jeg tror at Koreanerne er inde på det rigtige.
Og trenden med nogle større diesel motorer gør dem endnu mere tiltrækkende. Chevrolet Epica 150D i Pasaat/Avensis/Mondeo-klassen til under 300Kkr. Interessant!

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

01-08-2007 kl. 14:55

a) men den har ikke så lang garanti mod gennemtæring, ej heller nogen mobilitetsgaranti som jeg er ret sikker på Fabia har.

b) Ceed gætter jeg på, den tilhøre jo klassen over Fabia. Hvor meget plads der så er behov for afhænger jo af børnenes størrelse, også hvad angår bagageplads.

c) Det er vist helt op til din personlige smag og opfattelse af den slags.

Hvis begge er lige attraktive kan en gennemgang af udgifter til vedligehold måske gøre en forskel, her tænker jeg på serviceinterval og pris, samt priser på slid og reservedele. Udstyrslisten kan måske også gøre en forskel, og prisen på det ekstraudstyr du kunne tænke dig

Med venlig hilsen Kim