Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Jeg har fået et godt tilbud, tror jeg...? :)

Kristian Karlsen

Kristian Karlsen
bruger siden
19-05-2007

30-05-2011 kl. 22:09

Hej Jeg er kommet i den situation at direktøren i det firma hvor jeg arbejder har bestilt en ny Audi A6 Avant, (Til sin kone) :) Derfor er der opstået een Audi A6 Avant 2,0 benzin fra 2004, såfremt jeg er orienteret med meget udstyr (special limited edition). Bilen har 190.000 på klokken. alle service passet. Jeg kan formendelig erhverve denne drømmebil (for mig) for 70000. Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med dette køb? Hvilke skavanker har A6'ere fra denne årgang ? Det skal siges at jeg er studerende pt. kører normalt en opel vectra b 1,6 der har været forholdsvis billig i drift, således blev der i vinters ex. sat helt nyt udstødningssystem inklusiv katalysator på denne bil for 4000.- Vil Audien ruinere mig ? eller skal jeg skynde mig at købe den? :) På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

30-05-2011 kl. 22:30

Ja, svaret må være lige så let som at svarer på om man kommer til at nyse i morgen...
Med andre ord det er svært at svarer på...

Men når det er sagt, så er det en ganske stor bil, med en ikke alt for stor motor... Derfor må der påregnes en ikke alt for god benzinøkonomi...

Bilen er en af de sidste af denne model og så vidt jeg er orienteret ikke behæftet med nogen fejl af betydning...
DOG skal det siges at 2,0 motoren er en gammel kendt maskine som oftest er kendt for mange kilometer, MEN den er til gengæld også kendt for at kunne drikke olie som en svensker på tur i kbh...
Men om det er et generelt problem ved jeg ikke...

Ang. prisen, ja så tror jeg svaret må være at gå ind på bilpriser.dk og se hvad en forhandler vil give for den og så ligge en smule til hvis den er fin....

En stor tung benziner er ganske umulig at komme af med i øjeblikket, så værdien han kan få for den er ikke stor...

Hvorfor har han ikke solgt den med i bytte... Fordi han ikke kunne få noget for den måske???

Jeg vil ikke være bange for selve bilen, men bare du tænker over totaløkonomien i den store bil...

Kristian Karlsen

Kristian Karlsen
bruger siden
19-05-2007

30-05-2011 kl. 22:58

Hej Claus

Tak for dit svar, tilsyneladende siger bilpriser 88.500, for bilen så det er jo overvejende positivt.

Audi ville lade bilen indgå med 70000 ved købet af ny A6, sælger har intet gjort for at sælge bilen til mig, jeg har taget hele initiativet, måske er jeg naiv men jeg tror intentionerne er rene nok... :)

Er det bevidst Audi har ladet motoren bruge meget olie ?

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

30-05-2011 kl. 23:07

Nej audi eller VAG gruppen ville meget gerne at den ikke ville bruge olie... Men det er et problem på flere af deres motorer bl.a 2,4 170 hk og den nye 2,0 fsi og tfsi bruger også olie...

Jeg ved fra en kammerat at det kan være så slemt at de ombytter motorerne... Men det er jo dog ikke på en bil der har kørt 200tkm...

De kan godt komme op og bruge 2 l. pr. 1-5000 km, men det er som sagt ikke alle...

Men er det din chef så hør ham da efter om den har brugt noget olie mens han har haft den... Han er nok ikke interesseret i at du skal have problemer med den, når i nu skal gå op af hinanden...

De 88.500 fra bilpriser skal du lige se om det er indkøb eller udsalg... Men det lyder ikke urealistisk og ja du får da en luksusbil til billig penge, hvis man kan leve med den lidt manglende motorkraft...

God fornøjelse med det...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-05-2011 kl. 09:22

Bilen er sikkert fin nok, hvis den er vedligeholdt rigtigt etc.

Men du skal ihvertfald være opmærksom på, at sammenlignet med en mindre/nyere bil i samme prisklasse, er alt er dyrere på en bil som denne: sluger mere brændsstof, højere grøn afgift, dyrere service/højere timepriser på værksted, ofte dyrere reservedele etc.
Men på den anden side er bilen er selvfølgelig også noget federe end en nyere Fiat Punto, men det koster....

Dette indlæg blev 31-05-2011 09:29 redigeret af dets forfatter.

Kristian Karlsen

Kristian Karlsen
bruger siden
19-05-2007

31-05-2011 kl. 14:22

T l skrev:
Bilen er sikkert fin nok, hvis den er vedligeholdt rigtigt etc.

Men du skal ihvertfald være opmærksom på, at sammenlignet med en mindre/nyere bil i samme prisklasse, er alt er dyrere på en bil som denne: sluger mere brændsstof, højere grøn afgift, dyrere service/højere timepriser på værksted, ofte dyrere reservedele etc.
Men på den anden side er bilen er selvfølgelig også noget federe end en nyere Fiat Punto, men det koster....

Det er sikkert nemt at finde en bil med en bedre totaløkonomi men faktisk står jeg ikke overfor at skulle udskifte bil. det drejer nok mere om at realisere en drøm:

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-05-2011 kl. 14:38

Kristan Karlsen skrev:

Det er sikkert nemt at finde en bil med en bedre totaløkonomi men faktisk står jeg ikke overfor at skulle udskifte bil. det drejer nok mere om at realisere en drøm:

Jamen så længe at du ikke gør det for økonomiens skyld.

Så er det vel bare at springe på, hvis bilen er i god stand

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2011 kl. 18:46

Kristan Karlsen skrev:
Hej

Jeg er kommet i den situation at direktøren i det firma hvor jeg arbejder har bestilt en ny Audi A6 Avant, (Til sin kone) :)

Derfor er der opstået een Audi A6 Avant 2,0 benzin fra 2004, såfremt jeg er orienteret med meget udstyr (special limited edition).

Bilen har 190.000 på klokken. alle service passet. Jeg kan formendelig erhverve denne drømmebil (for mig) for 70000.

Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med dette køb? Hvilke skavanker har A6'ere fra denne årgang ?

Det skal siges at jeg er studerende pt. kører normalt en opel vectra b 1,6 der har været forholdsvis billig i drift, således blev der i vinters ex. sat helt nyt udstødningssystem inklusiv katalysator på denne bil for 4000.-

Vil Audien ruinere mig ? eller skal jeg skynde mig at købe den? :)

På forhånd tak

Ja jeg har svært ved at få armene ned af jubel, chefens gamle dyt som du, nu skal bruge hele din usle løn på reparationer af, løn som du har slidt og slæbt for.
Gamle luksus biler er ikke 5 potter pis værd i dagens danmark det kan godt være at den er 2000 billigere end en anden audi (som heller ikke er solgt), men det er uden betydning i det lange løb som oftest er meget kort.
Gamle luksus biler har efter at de er udtjent som firmabiler ofte rigtig rigtig mange ejere på kort tid derefter.

Når forelskelsen har lagt sig lidt og det malurt jeg har puttet i bægeret virker, så er spørgsmålet hvad er dit reele behov ? for der er ikke meget præstige i en gammel audi og da slet ikke benzin, ydermere vil du kunne holde en sprit ny til 220,000kr med det samme måndelige beløb som slæden vil koste dig.

Undskyld at jeg ikke deler andres begejstring, og om du kender bilens historie nok så meget er da fuldstændig irellevant. Men du kan da have et forklarings problem overfor bossen hvis du springer fra. ;-)

PS: Direktør/Sælger/Konsulent så blinker min advarsels lampe.

Kristian Karlsen

Kristian Karlsen
bruger siden
19-05-2007

31-05-2011 kl. 20:29

bo .. skrev:
Kristan Karlsen skrev:
Hej

Jeg er kommet i den situation at direktøren i det firma hvor jeg arbejder har bestilt en ny Audi A6 Avant, (Til sin kone) :)

Derfor er der opstået een Audi A6 Avant 2,0 benzin fra 2004, såfremt jeg er orienteret med meget udstyr (special limited edition).

Bilen har 190.000 på klokken. alle service passet. Jeg kan formendelig erhverve denne drømmebil (for mig) for 70000.

Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med dette køb? Hvilke skavanker har A6'ere fra denne årgang ?

Det skal siges at jeg er studerende pt. kører normalt en opel vectra b 1,6 der har været forholdsvis billig i drift, således blev der i vinters ex. sat helt nyt udstødningssystem inklusiv katalysator på denne bil for 4000.-

Vil Audien ruinere mig ? eller skal jeg skynde mig at købe den? :)

På forhånd tak

Ja jeg har svært ved at få armene ned af jubel, chefens gamle dyt som du, nu skal bruge hele din usle løn på reparationer af, løn som du har slidt og slæbt for.
Gamle luksus biler er ikke 5 potter pis værd i dagens danmark det kan godt være at den er 2000 billigere end en anden audi (som heller ikke er solgt), men det er uden betydning i det lange løb som oftest er meget kort.
Gamle luksus biler har efter at de er udtjent som firmabiler ofte rigtig rigtig mange ejere på kort tid derefter.

Når forelskelsen har lagt sig lidt og det malurt jeg har puttet i bægeret virker, så er spørgsmålet hvad er dit reele behov ? for der er ikke meget præstige i en gammel audi og da slet ikke benzin, ydermere vil du kunne holde en sprit ny til 220,000kr med det samme måndelige beløb som slæden vil koste dig.

Undskyld at jeg ikke deler andres begejstring, og om du kender bilens historie nok så meget er da fuldstændig irellevant. Men du kan da have et forklarings problem overfor bossen hvis du springer fra. ;-)

PS: Direktør/Sælger/Konsulent så blinker min advarsels lampe.

Altså du belyser jo lidt min frygt og basis grundlag for at stille dette spørgsmål i dette forum. Til bilens fordel skal det siges at:

1: Den er 50000 kr billigere end den billigste i privat salg her på basen (som ikke er solgt)

2: Det er konens private bil.

3: Direktøren/ejeren i mit firma, kører i en kæmpe jaguar, og gøre sin ferie op i måneder i stedet for uger... han er ligeglad hvor mange penge han får ind på den her bil, der er bare grænser for hvor meget han gider tabe. Han er totalt ligeglad med om jeg springer fra, jeg skal dagligt minde ham om interessen...

Det jeg frygter omkring denne bil er de løbende omkostninger.

Kristian Karlsen

Kristian Karlsen
bruger siden
19-05-2007

31-05-2011 kl. 21:44

Jess Reichstein skrev:
Hej igen

Jeg er lige ved at skrive "hvis ikke du vil have den så vil jeg"

Du siger nästen bare til.

En 2,0 har aldrig väret en sälger eller direktionsvogn. Det var en billig udgave, der blev smidt på markedet i modelens efterår.
Jeg formoder for at lokke nogle audi fans ind i folden.

Den gik så vidt jeg husker for omkring 400kkr(måske en anelse mere) fra ny og var rimeligt med udstyr.

Jess

hej Jess

Jeg tror nyprisen var 430000 i 2004.

Jeg har det selv lidt på samme måde, men hvis de løbende omkostninger er gigantiske så må jeg jo tilstå jeg ikke kan være med økonomisk...

Jeg har som sagt kørt denne kedelige opel vectra b i snart tre år, den er absolut ikke nogen køre maskine, men levere derimod fantastisk vedligeholdsøkonomi, min bekymring er om jeg kan holde den store Audi kørende for samme eller kun lille forøgelse i reperationer. ? jeg er klar over at der skal påregnes en forøgelse i benzinforbrug.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-05-2011 kl. 22:44

Det er jo umuligt at sige hvor meget vedligeholdelse der er på den. Hvis du er heldig stort set ingenting, hvis du er uheldig.....

Men det er jo ikke en ny bil, 7 år gammel, med 200k på klokken, så er der en vis sandsynlighed for at du løber ind i noget teknik på et tidspunkt
Forskellen er nok primært at ved en A6 må du forvente at reservedele etc. er meget dyrere end på billigere biler, ligesom der ofte er diverse mere avancerede systemer som er dyre at udskifte/reparere.

Så som sagt, hvis du er villig til at betale hvad det kan komme til at koste, så køb den.
Hvis driftsøkonomi er vigtig for dig, så ville jeg overveje det en ekstra gang

Michael -Kaaber

Michael -Kaaber
bruger siden
30-08-2008

02-06-2011 kl. 08:18

Hej Kristian.
Jeg synes lige du skal have et svar fra en som har og selv kører sådan en bil daglig. Jeg har selv en 2,0 avant Limited Edition ligesom din chefs, dog med multitronic-gearkasse. Nybilsprisen for en 2,0 Limited Edition med manuelt, var i slutningen af '04 510.000kr. Jeg har kun en ting at sige til dig. KØB DEN, og du vil ikke fortryde. Og til ligemed for 70.000 kr., det er jo en gave. De står minimum til salg for 125.000 kr. og opefter for en Limited Edition. Det er ren luksus at køre, og det vil du hurtigt fornemme. Dog skal du som andre vist også har nævnt, holde øje med olien. Må selv påfylde for hver 2500 km., men en indikator i instrumentpanelet indikerer når det er tid. Held og lykke, du er lidt heldig:-)