Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad ville i vælge - Focus / Ceed st. car

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2007 kl. 16:11

Mit valg af ny bil er nu er nu nede på to muligheder. Det står mellem Ford Focus, st. car, trend collection, 90 HK diesel Kia Ceed st. car, active, diesel Egentlig taler meget for at jeg skal vælge Kia'en fordi det er en ny model og har en større motor. Jeg er dog usikker på om Kia'en er meget dyrere i drift (høje servie og rep. priser har man hørt om). Omvendt så ved hvad Ford står for, men Focus er en ælddre model og bliver sikkert snart erstattet med en ny model. Har prøvet dem begge. Ford'en har nok de bedste køreegenskaber mens Kia'ens motor er bedre. Pladsmæssigt er de ens. Designmæssigt er de også pæne begge to og prisen er også stort set den samme. Endvidere bør brændstoføkonomien også være det samme. Nogen der kan bidrage med fordele og ulemper ved begge modeller

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

10-11-2007 kl. 16:26

focus hvis du spørger her der kommer en ny model til januar prisstigning 5300 kr, den kommer også som 109 hk i trend udgave. har selv haft både 90 og 109 hk i den nuværende model, jeg har aldrig været på værksted ud over service eftersyn(bremser skiftet første gang ved 120000 km) og rimlige priser på værkstedet. den kører forøvrigt 19-20 kml i gennemsnit lige meget om det 90 eller 109 hk. Kia kender jeg ikke meget til for andet en en prøvekørsel og det kunne ikke imponere mig i forhold til focus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg