Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Hjælp til valg af MPV
Morten Boe Sørensen
bruger siden
27-05-2007
28-05-2007 kl. 17:41
Vi er en familie på 5 (2 voksne og 3 børn (børn i alderen 3 -7år)), og har i dag en ´98 Opel Vectra 1,8 16V stationcar der har kørt 245.000 km. En bil vi er fantastisk glade for i det den kører perfekt og uden andre problemer en dem man må forvente når man har en bil af den årgang og det km-tal.
Problemet for os er at vi har måttet sande at sikkerhedsniveauet ikke kan leve op til "nutiden" når vi ser på hvad vores opel vectra kan "klare" når der skal være tre autostole på bagsædet. Vi har derfor besluttet at udskifte vores bil med en bil hvor der er mulighed en mere individuel tilpasning af de enkelte autostole.
Vi har derfor kigget på forskellige muligheder hvor min kone og jeg ikke helt kan blive enge hvad der er den bedste løsning. Vi har derfor opstillet de muligheder vi mener der er inden for de økonomiske rammer hvor vi kan være med.
Vores nuværende bil vil vel nok kunne indbringe omkring 50.000 DKK og vi har selv 100.000 DKK til køb af anden bil - i alt 150.000 DKK.
På bilbasen.dk har jeg fundet følgende biler der umiddelbart vil kunne opfylde vores behov:
- Fiat Multipla - årgang cirka 2003 - km omkring 100.000 - 6/7 sæder - aircondition; pris omkring 135.000/145000 DKK
- Peugeot Partner - årgang cirka 2003 - km omkring 35.000 - 80.0000 - m/u aircondition; pris omkring 150.000 DKK
- VW Caddy ("skrabet" model) - 2004 - 48.000 km - pris cirka 150.000 DKK
- Opel Zafira - årgang 2000 - km 170.000 - aircondition - 7 personer - 149.500 DKK
Umiddelbart hælder jeg mest til Zafiraen mens min kone (på grund af alder og km på Zafiraen) mest hælder til Multiplaen eller Partneren.
Hvad mener i der kunne være det bedste køb eller er der eventuelt et alternativ forslag.
På forhånd tak for hjælpen
Profil slettet
28-05-2007 kl. 20:26
Hej!
Mazda Premacy er også en mulighed. De fås også med 3 separate stole på bagsædet. Et driftsikkert alternativ, men kig efter rust/find en der er efterbehandlet fra starten.
Partner/Berlingo får i mest ny bil for pengene, og der kunne evt være råd til en hdi-diesel uden for mange km inden for budgettet, hvis det har interesse. Den passer rigtig godt til bilen (gå efter de faceliftede fra 2003- pga bedre sikkerhed)
Kan godt forstå at du hælder til zafira'en, da den virker mest "luxus-agtig" af dem du nævner, men det er desværre også en populær brugtvare.
Kender ikke så meget til Multipla (men synes den er fed på en skør måde) og Caddy (men synes også den virker lidt skrabet)
Men god fornøjelse med bilvalget
Vh Anders
Mazda Premacy er også en mulighed. De fås også med 3 separate stole på bagsædet. Et driftsikkert alternativ, men kig efter rust/find en der er efterbehandlet fra starten.
Partner/Berlingo får i mest ny bil for pengene, og der kunne evt være råd til en hdi-diesel uden for mange km inden for budgettet, hvis det har interesse. Den passer rigtig godt til bilen (gå efter de faceliftede fra 2003- pga bedre sikkerhed)
Kan godt forstå at du hælder til zafira'en, da den virker mest "luxus-agtig" af dem du nævner, men det er desværre også en populær brugtvare.
Kender ikke så meget til Multipla (men synes den er fed på en skør måde) og Caddy (men synes også den virker lidt skrabet)
Men god fornøjelse med bilvalget
Vh Anders