Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Gode råd er påkrævet

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2006 kl. 15:47

Tak for de gode svar.

Hvis vi vælger en bil med en TDi eller en HDi motor, hvad kan man forvente af levetid? Hvornår dør de, ved 2-3-400.000 Km?

Er det motoren vi skal frygte mest?

Med venlig hilsen

Jan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-12-2006 kl. 16:06

To gode alternativer:

Skoda Octavia diesel: Den kan være svær at finde i st.car til 100K, men husk på, at også den normale 5-dørs har et enormt bagagerum.
Ford Focus st.car diesel: Den kan du sagtens finde til 100K, og den kører fantastisk.

Du skal ikke være så bange for motoren. Det bliver nærmere udskiftning af alle andre sliddele, der ødelægger økonomien, når biler nærmer sig de 200-250.000 km.

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2006 kl. 14:40

Tja, vi er jo alle "hellige" vedr. vores kære biler, men jeg kan da fortælle at min Xantia nu har rundet 418.000 km uden nogen former for problemer - her finder du virkelig en komfortabel og driftssikker bil til en fornuftig pris. De negative rygter om Citroen er vist baseret på gamle for´domme - min forrige skiftede jeg ved 500.000 km, også uden problemer!! Hold dig dog til Xantia HDI, den gamle turbo er også ok, men ikke nær så overlegen.
mvh
klaus

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2006 kl. 13:41

Hej bilkyndige

Vi skal have fundet os en dielsel dreven stationcar. Årsagen er en kombination af familieforøgelse i den nærmeste fremtid samt de 140 Km jeg tilbagelægger dagligt mellem hjemmet og jobbet.

Ganske kort leder vi efter en bil med en god kilometer økonomi, til under 100.000,-

Vi ved desværre ikke det store hele om biler, men har umiddelbart kig på en Peugeot 306, med en 2,0 HDi motor fra '99-01, men om det er en god bil og stabil bil?? Eller om der er andre gode alternativer vi overser? Det er vel en vurdering mellem årgangen og kørte kilometer, en ny bil med mange kilometer er vel bedre end en gammel bil med få kilometer??

Det er ikke kun for sjov, at der i overskriften står, gode råd er påkrævet.

Med venlig hilsen

Jan