Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

CX-7.. en fornuftig bil?

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 16:30

Hej alle Har specielt kig på en Mazda CX-7. Bilen har jo alt i udstyr fra standard og motoren fra Mazda 6 & 3 MPS. Så vidt jeg har læst i Motor og BM skal der en BMW X3 til at matche køreegenskaberne. Jeg er klar over at værditabet på sådan en japaner af den kaliber kan være stort, men er der nogle af jer der har erfaring med denne model eller i det hele taget biltypen? Hvad findes der iøvrigt af adræte biler i dette prisleje, der samtidigt kan komme fremad?? (sedan'er og st.cars må gerne tælle med) på forhånd tak :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 20:31

Kasper,
Er selv på markedet og har prøvet CX-7'eren.
Den er hurtig, kører godt & er skruet godt sammen (det er en Mazda). Jeg synes selv den er for hård i undervognen og kan tvivle på langturs-egenskaberne & så kan den ikke køre offroad.
Hvis du vil have en hurtig stationcar med speciel appeal, så er det den. En lækker øse!
Hvis du er på udkig efter en hurtig stationcar, så kig på SAAB 9-3 eller Opel Vectra. Begge med samme 2.8 V6 med turbo. De er hurtige og Vectraen faktisk billigere end CX-7. På cool-skalaen når den dog ikke CX-7'eren til sokkeholderen
Anders

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-01-2008 kl. 20:59

CX-7er en rigtig lækker bil, men den er jo stadig så ny, at man ikke kan finde nogen med egentlige erfaringer med den.
Man kan dog regne med, at kvaliteten er god, da det jo er en Mazda.

Hvis du der imod vil have en hurtig bil af den type, som allerede har bevist sit værd i mange undersøgelser fra bl.a. Sverige og Tyskland, så vælg en Subaru Forester XT.
0-100 km/t på 6 sek. er altså ikke at spøge med, og kvaliteten fåes simpelthen ikke bedre.

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2008 kl. 14:45

Subaruen er helt ude af billedet, da dens accelerationer kun kan udnyttes på helt lige strækninger. efter min mening passer undervognen ikke til bilen og dens ellers fine motor.

Jeg har også haft kig på en 330d touring, men det begrænsede udstyr i forhold til prisen afskrækker mig en smule. Jeg ville være ked af at betale de 8-900.000 for en X3'er med lidt udstyr, men ønsker på den anden side stadig en bil der kan klare ferieturen til det sydlige europa i autobahnens 3.-spor og dette helst uden problemer. Det var her at CX7'eren tiltalte mig, men er som Søren så rigtigt beretter er mazda'en jo stadig så ny og ingen har erfaring og jeg vil være helst undgå at være den første til at købe en helt ny model på markedet (tænker på "børnesygdomme", der er så uendelige irriterende)

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2008 kl. 20:13

er der nogle der ved, hvad 330 d touring (nyeste model) handles for, man hører om tæmmelige hæftige rabatter på modeller med masse af udstyr og 0 km på bagen. Hælder nemlig en smule til 330 d'eren, da jeg ikke er sikker på at jeg kan vænne mig til den høje kørestilling i cx7'eren.

er der nogle af jeg kloge hoveder der eller kan komme på noget der nogenlunde matcher en 330d (ikke til højere pris) og skoda eller opel er helt ude af billedet.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

20-01-2008 kl. 15:04

For mig lyder det som om du prioriterer komfort lige så meget som sporty luxus.. og så ville jeg da vælge en BMW 330D.. husker ikke om den nye fås med 4x4 (X-drive)?.. hvis ja, SÅ KØB DET! Det gør den til en HELT anden vogn.. eller en 530i (benzin altså.. den er sat til 13 km/l.. og kan levere 11-12 km/l selv med frisk kørsel.. det er sgi imponerende.. og HER er der luxus OG sport for alle pengene.. som er mange!).
Sørg for at investere i en M-undervogn.. men glem den aktive styring hvis de prøver at prakke dig den på.. det er noget møg, hvis du kan lide good old sporty feeling.. efter min mening altså.. men sådan noget er seføli subjektivt!

Og bare til info fra en Forester ejer:
Subaru Forester 2.5 XT accelerer FREMRAGENDE også i kurver og op ad snoede bjergveje i alperne! Been there,, done that.. several times!
Har haft min 1½ år, og kan altså ikke genkende det billede at den kun kan køre lige ud? Og undervognen passer da perfekt til bilen.. jo den er fast, men det er jo en SUV med 4x4 tendenser!?? Især når du smider 2 personer og ferieoppakning i den, det er lige dens metier!
Jeg lå fra Basel til København ca. 12 timer, kun med meget få og små pauser, uafbrudt i venstre spor på Autobahn... speedometer lå gennemsnitligt ml. 190 og 210 hele vejen. Den er skabt til det.

Ang. Mazda'en, så er det nu ikke så tit der er de store børnesygdomme hos en Mazda, men lidt er der jo altid på nye modeller.
Dens 4x4 evner er dog lig 0.. det er en komfortslæde .. ikke at der nødvendigvis er skidt, men sådan er det bare. Men hvis du synes CX-7 eren har en hård undervogn, så kan jeg godt forstå du ikke er til en Forester!..En Subaru Forester er en modificeret Impreza STI undervogn(ren rally), med lidt mere frihøjde og lidt stivere fjedre.. Så indenfor 4x4 får du kun få biler der kan matche de sporty køreegenskaber.. måske med undtagelse af Porsche Cayenne Turbo S (men den er ALT for dyr i drift, og undervognen tåler ikke for store fælge og motoren ikke for meget bykørsel.. men den kører godt når den er velholdt, og får lov at strække ud på autobahn ind imellem :-) )

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

02-03-2008 kl. 17:34

Der er manuelt gear i min.. men det er det eneste jeg har fortrudt.. ville klart vælge automat gear i dag(selv om den er 1,5 sek. langsommere).. men det er fordi jeg kører 70% bykørsel pt. og det er altså en lidt hård kobling.. men sådan er og skal det være i sådan en.
Hvis nogen vil bytte en automat version med min manuelle, og den er i samme gode stand som min, så sig til.

På autobahn med klampen næsten i bund (180-200)..dvs. turen hjem.. der gik den ca. 8-8,5 km/l

Turen totalt (ca. 4000 km), gik den omkring 10 km/l.. der er en del bjergkørsel med i det.
Synes nu ikke den er så forslugen i betragtning af at du har 2,5 liter Turbo boxer under hjelmen :-)

Jeg kører 8-8,5 km/l i bykørsel, 10-10,5 blandet, og 11-11,5 på langtur (blyfri 95)
Samme tal for blyfri 98 er: 8,5/11/12.. så det kan faktisk ofte betale sig at køre højoktan!

Note! Jeg kører IKKE bedstefar kørsel (heller ikke "Brian" kørsel, men lidt friskt), så det er et meget reelt forbrug!

Verdens bedste bil.. ganske enkelt.. efter min mening :-)

Sidst rettet: 2/3-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-03-2008 kl. 10:42

Jeg er helt enig i, at det er et absolut fint forbrug for en så kraftig bil med hastigheder omkring de 200.

Jeg har kørt en tur en lang tur ned gennem Tyskland i min Mazda 5 2,0 benzin, og med ca. 160-170 km/t kørte jeg kun ca. 8 km/l i snit.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

16-04-2008 kl. 22:20

Næhh.. ikke noget firma benzin kort her.. og jo der findes da billigere biler at køre i, men så er det jo ikke en Subaru ;-)

En BMW 328 er nu ellers også en kanon dyt!

"For meget kørt til".. haha.. bare rolig.. jeg passer godt på mine biler.. og en Forester tager nu ikke skade af en halv dag i overhalingsbanen. Den har jo indbygget advarsel mod evt. overophedning af differentiale osv.. men bilen kom ikke én grad over middel-temperatur.. se DET er kram! Og derudover, så har den kun været på sådan en marathontur 2 gange.. og kun den ene gang kørte vi i et hug med den hastighed.

Så bilen har det absolut fint. Den har pt. kørt 38.000 km, er en 01/2006, alle service naturligvis. Har fabriksmonteret spoiler foran, og bagved (øverst på bagsmækken), 3M tonede ruder bagerst, aftageligt træk og den er Champagne metallic. Bilen har desuden satellitovervågning indbygget, med SIM kort, så du kan ringe til den "og høre hvor den er" ;-)

Byttepris.. hmm.. godt spørgsmål.. jeg ved ikke.. hvad har din kørt, og farve, udstyr osv. ?..
Jeg vil ikke garantere jeg er interesseret, men skriv lidt om din bil.. du ved.. man ved hvad man har, men ikke hvad man får.

Om ikke andet kan vi da få en god bilsnak, det er jeg altid frisk på ;-)

- Henrik