Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nyvognsgaranti ved import

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

01-08-2008 kl. 09:41

Hej Er der nogen der ved hvordan man er stillet mht. nyvognsgaranti eller fabriksgaranti ved import af en helt ny bil? Eller hvad med en bil på 1 år og garantien ville normalt dække 3 år både i DK og Tyskland... dækker garantien så også når jeg importerer den til DK ?? PHT. Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

01-08-2008 kl. 12:56

Faktisk tænker jeg på en lexus. Så vidt jeg ved er det toyota danmark der importerer dem her og giver 3 år.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

01-08-2008 kl. 17:14

Producenten er underlagt at opretholde nyvognsgaranti for biler solgt indenfor eu med lovgivningens minimum, 2 års reklamtionsret, også lokalt.

Henter du eks en ny bil hos en forhandler i Flensburg er det oplagt at få denne til at forestå garantien da de lokale garantiordninger der er bedre for et stor flertal af mærkerne (toyota og lexus dog det samme).

Parralelimport er dog ildeset i bilbranchen, og du kan opleve at få dårligere service hos værkstederne herhjemme end andre kunder.

Sidst rettet: 1/8-08

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

01-08-2008 kl. 17:38

Hvad så hvis man tager en hjem fra Japan. Jeg har en tidligere kollega der er udstationeret der og kan skaffe den jeg vil have...