Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt Seat Leon

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2007 kl. 21:05

Jeg er på udkig efter en brugt bil til ca. kr. 100.000 +/- lidt. Jeg har tænkt på en Seat Leon. Er der nogen som har nogle erfarringer med Leon'en? Vil også gerne høre om der er nogle som har andre forslag. Kører ca. 25.000 km om året.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2007 kl. 22:28

jeg ville nok gå efter en citroen C5, den kører bedre og har oceaner af plads. Man får ikke meget for pengene i en "tysk" bil...

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

26-10-2007 kl. 09:29

Hey mester, en Seat Leon er en fremragende bil... Min kammerat har faktisk en til salg da han skal i militæret om en måned og hans er helt perfekt og billig da han skal af med den hurtigst mulig så han er til at snakke med... Men altså den har kørt 42000 og er koksgrå metal, rigtig flot. Han vil have 118000 for den hvilket er MEGET billigere end hvad de står til herinde.. Det er en 1,4 stella.. Skriv hvis du er interesseret..??

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2007 kl. 11:12

hehe har selv haft en C5 i 3 år efter min leon og den har ikke voldt problemer su luk lige arret.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-10-2007 kl. 12:45

Leon er en fin bil, og jeg synes personligt, at designet er noget flottere end gennemsnittet i klassen.

Jeg synes dog, at du skal gå udenom den lille 1,4. Det er simpelthen for lidt motor til bilen.
Minimum må være 1,6 med 101 hk, selvom det heller ikke gør bilen til en raket.

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

26-10-2007 kl. 14:59

Umiddelbart et godt køb, men der er fælder..

Jeg har haft en TDI 110 hk fra ´00, absolut lækker bil og god motor.. Men men jeg kæmpede meget med den, for at få en bil, som man kunne være tilfreds med..

Der var mange knirkelyde i kabinen, som ikke blev fundet af Seat i de lidt over to år jeg havde den, meget utilfredsstillende.

Dårligt interiør som blev hurtigt slidt.

ABS som ikke virkede i snevejr!!!

Alt for dyre service i forhold til, hvad andre tilsvarende biler koster..

Dårlig lak.

Også sidst men ikke mindst, værditabet.. - Det kan godt være den kostede 30 K mindre end en tilsvarende Golf på daværende tidspunkt, men Golfen havde været en bedre investering da selve VW mærket står stærkere.

Det kan godt være mange af fejlene er blevet bedre i de nyere serier, den forrige modet blev jo produceret helt frem til 06.. Med de erfaringer ville jeg ikke vælge samme bil igen, syntes den nye Leon er super fed, men tør ikke!! Jeg holder mig til Ford som jeg har kørt lige siden..

God fornøjelse

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2007 kl. 15:51

Se en 09/2002 Seat Cordoba 1,9 TDI der kun har kørt 107.000 til kr. 95.000 under find din bil.