Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW 320d eller Audi A4 tdi 130 hk begge stationcar

René Løth Kristensen

René Løth Kristensen
bruger siden
10-07-2003

17-10-2007 kl. 12:54

Jeg skal ud at have en ny brugt bil og er faldet for både BMW 320d og Audi A4 tdi 130. Det skal være en stationcar og meget gerne med automatgear, maks pris kr. 300.000 og helst ikke mere end maks 150.000 på km tælleren. Hvad skal man vælge og findes der et endnu bedre alternativ i denne kategori?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2007 kl. 13:22

Hej Rene,

Jeg har været igennem nøjagtig de samme overvejelser for 2 år siden og havde dengang også en Alfa 156 SW JTD med i billedet - men til sidst endte jeg altså med BMWen med 136 HK - og det har jeg ikke fortrudt et sekund, selvom det var MEGET tæt i opløbet. Især AUDI og BMW er meget, meget tæt på hinanden i kvalitet - men jeg syntes bare BMWen kørte bedst.

Jeg har iøvrigt min til salg her på bilbasen til 250.000 hvis du er interesseret.

De holder begge en fornuftig brugtpris pga. det gode kvalitet, så det er nok ikke det der skal afgøre valget for dig. Jeg håber da at du har været ude at køre dem begge, for det er jo nok din mavefornemmelse der kommer til at bestemme hvad du synes er fedest !

Mvh Torben

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2007 kl. 21:07

...At turbo og vandpumpe på 150 HK versionen kan være et svagt punkt. Desuden er der jo den væsentligste og mest alvorlige fejl ved E46 at de har nogle svagheder ved bagtøjet der kan medføre revner i selve karroseriet - det vil dog blive fanget ved en grundig gennemgang hos BMW eller i en FDM test.

Mvh Torben