Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilvalg - Lupo 3L eller i den boldgade!?

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2007 kl. 14:06

Hej, jeg har pt en stor Vectra fra 98, som jeg ikke har brug for mere, derfor vil jeg kigge efter en mere økonomisk bil. Jeg skal som et absolut minimum køre 2x20 km hver dag (halv by/halv landevej). De fleste dage kører jeg dog omkring 100 km... Jeg skal til at studere de næste 5 år, så det skal være en forholdsvis billig bil at reparere osv, og naturligvis ekstremt billig at køre i. Jeg har kigget på en Lupo 3L, som vist er lidt pebret at lappe på når den er defekt? Jeg kan dog godt lide idéen om at køre minimum 25 km (jeg har en let fod). Er Lupo et fornuftigt valg, eller køre jeg for lidt til at få glæde af dens egenskaber? Prisklasse er op til 100-130.000 ca. Kom gerne med links på biler, der er værd at købe, jeg har lidt svært ved at se hvad der er smartest at købe.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2007 kl. 15:27

Er selv glad for VW koncernens produkter. Men Lupo 3L skal du holde dig langt fra, alt for dyre i vedligehold og teknikken holder ikke.
Køb Polo, Ibiza eller Fabia, med den lille 1.4 TDI eller 1.9TDI, så er du oppe og køre over 20 km/l.
Har selv en VW Fox 1.2 men den fåes kun i benzin, kører 17km/l og er ekstremt billig i vedligehold, har lige haft den hos VW til 15000km service lappen lød på lidt under 1000kr.

VH. Ole

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2007 kl. 10:47

Du er jo en af de heldige der kan få max glæde af de nye afgifter. Prøv for sjov at tjekke fabrikanternes hjemmesider og se priserne på fabriksnye små dieselbiler (fx skoda fabia, ford fiesta, peugeot 206/207). De er virkelig blevet attraktive, så der må være masser af muligheder for at købe nyere brugt inden for dit budget.

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2007 kl. 10:48

jeg ville også droppe lupo'en

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

31-05-2007 kl. 09:16

Lupo 3L har en del dyre svagheder, bl.a. gearkasse og turbo, så den skal du ikke købe, hvis du går efter økonomi.

Med et kørselsbehov på kun 40 km om dagen og totaløkonomi som førsteprioritet, ville jeg absolut købe en ny benzinbil i stedet.

Hvis du ikke stiller krav til plads, så kunne du jo overveje C1/107/Aygo med 1,0 liters benzinmotor - den kører 21,7 km/l og koster kun 260,- i halvårlig afgift. Op til 3 års garanti sikrer dig mod uventede udgifter og koster kun omkring 100k fra ny...

Held og lykke med købet!

Profil slettet

Profil slettet

04-06-2007 kl. 21:22

Tak for svar alle sammen! :)

Jeg har helt sikkert droppet Lupo, og kigget lidt mere på C1, 107 og Aygo.

Det skal helt sikkert været en af de tre.

Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til er det smag og behag der afgør hvad folk køber. Jeg hælder umiddelbart til C1, da dens baglygter er pænere (bare min mening jo ;)... ) men også en del billigere.

Jeg har også allerede været ude og trille en tur i både C1 og en Aygo. Man kan godt se at det er en lettere skrabet bil... :) Men de kører nu fino, og de er faktisk noget rappere end min vectra inde i byen!

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-06-2007 kl. 15:47

Bedre garanti, kundeservice og mindre værditab hos toyota. Dog er den lidt dyrere at købe.

De kører ca 20 på literen. og er ganske velkørende.