Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilkøb, familiebil max. 40.000 kr

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2007 kl. 10:47

Jeg står overfor at skulle købe en rummelig familiebil indenfor nærmeste fremtid. Jeg har indtil videre set mest på Mazda 626 1,8. Toyota Carina E 1,6 og Honda Accord 2,0. Alle omkring 1995-1996. De har alle kørt lige omkring 200.000 km. Prisen er ca. den samme for bilerne, omkring 30-40.000 kr. Er der nogle specielle ting man skal kigge efter og er der nogle af disse der er væsentligt bedre end de andre? Hvis I har råd eller erfaringer så skriv endelig, jeg er ikke særlig bilkyndig... Kørselsbehovet for os ligger omkring 15-20.000 pr. år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2007 kl. 13:36

Jeg er enig med Søren Jensens betragtninger, men jeg mener dog ikke at du bør overveje Honda'en med de kriterier du har opstillet.
Du skriver at du er på udkig efter "en rummelig familiebil", og det er her jeg mener den falder igennem.

Der er god plads bag rattet, og man sidder fremragende i de store faste sæder, men fodbrønden i passagersiden på Accord'en er meget lille, hvilket gør at folk bliver nødt til at skubbe sædet langt tilbage, og derved stjæle fra den lille smule benplads der er på bagsædet. Jeg vil nok gå så langt som at kalde bilen en 2+2'er, (2 voksne foran og 2 børn bagi).
Hvis du kan leve med den begrænsede benplads vil jeg mene det er den bedste bil af de 3.

Mazda'en overvejede jeg ganske kort, indtil jeg prøvekørte en, den var for 'blød hat' til mig, specielt den bløde affjedring og det 'gråt i gråt interiør' faldt ikke i min smag.

Toyota'ens sæder passede ikke til mig, jeg havde svært ved at finde en behagelig kørestilling til selv korte ture, så den blev også hurtig udelukket, det virkede dog som om den var noget større indvendig end de andre to.

Jeg endte selv med en Honda Accord fra 97 og har haft den i lidt over 1 år nu, og er ovenud tilfreds med den. Den kører mellem 11,5 og 13 km/l, hvilket jeg mener er ganske flot for en 2,2 liters motor. Rep har der indtil videre ikke været noget af.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2007 kl. 22:27

Det ser ud til at blive en Carina, fandt en i pæn stand til en rimelig pris. Den Honda jeg havde set på viste sig at have en defekt manifold, så den løber op i over 40.000 efter reperation.

Men igen tak for svarene