Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bedst køreegenskab: Alfa kontra Toyota??

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

30-07-2008 kl. 18:18

Hvilke biler har har bedst køreegenskab af to ovennævnte mærker??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

30-07-2008 kl. 19:19

Livet er fyldt med hjernedøde folk som bruger sin tid på at svare negativt istedet for at holde sine smadret meninger for sig selv KAARE og HENRIK... Så kan i skrive videre om hvorfor jeres VW og corolla ikke kan starte en kold morgen..
Så lige en anden gang, så hold sgu da jeres enormt smadret og ignorante meninger for jer selv!!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

30-07-2008 kl. 19:30

Hvilke alfa og toyota er der tale om??

Profil slettet

Profil slettet

30-07-2008 kl. 20:10

det meste regner bort men NU er den her så ta for dig solen skinner måske bare i dag !!!!!

Alfa Romeo: Suveræne køreegenskaber, lækkert italiensk design, superfede motorer som fører drømmene i retning Ferrari.

Toyota: Mest fejlfrie bil på markedet, mest tilfredse kunder, dødkedelige køreegenskaber og design, mekanikken holder i en evighed.

Vælg selv det er et spørgsmål om prioritet og smag. Synes selv livet er for kort til Toyota - man kan spare sig til et fattigt liv.

Held og lykke med dit valg !

Knus og kram
Vibeke

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2008 kl. 15:28

Jeg er rørende enig med Jan Gregersen, dog har jeg lige en lille rettelse til denne udmelding:

"2ZZ-GE motoren er den eneste serie producerede suge motor, der har en liter effekt over 100Hk."

Honda's F20C motor der ligger i en S2000 har en litereffekt på 120hk, og er også en ren sugemotor.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

04-08-2008 kl. 01:16

du glemmer Aristoen Jan som er en "familie verison" af Supraen og i øvrigt er der også en der hedder Chaser (uden at hede Starlet, Corolla eller Carina E først) jeg ved ikke om det "bare" er en St Car version af Aristoen mht Corolla GT og GT Coupe så havde den alm GT Tvincam 121 HK og er forhjulstrukken og GT Coupe (den hedder ikke Twin Cam) har 124 HK og er baghjulstrukken OG mht G6R'ern så var det kun i Danmark pga. vores latterlige importregler der gjorde at man kun kunne få den med 16 ventiler og 110 hk i Tyskland kan man få den (standard) med 20 ventiler og 170 hk

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2008 kl. 19:45

Jan, regnede også med at du satte pris på ny info når du nu tydeligvis er lidt af en motor-nørd ligesom jeg er ;o) Håber ikke jeg virkede belærende, det var i så fald ikke meningen.. :o)

Sidst rettet: 9/8-08 (af administrator)

Leonard Ernst

Leonard Ernst
bruger siden
08-09-2007

04-12-2008 kl. 22:43

Den er jo svær- havde været lettere med konkrete eksempler!

Tager man Toyota :

Chaser, Supra mk 3+4, Celica GT-Four, MR-2, Corolla AE86, Glanza og tildels aristo.

Så kører de sku udemærket, kører selv mrk3 turbo - og den er skam udemærket - lidt tung i det, men det hjælper 300 hk jo på.

Ja, så har toyota også lavet en masse kedeligt skrald :

Corolla E9, E10, E11 (- GTI, Silver- og blacktop), Carina 1+2+3, Avensis, Yaris osv. osv.

Stabile kedelige biler. Men de går jo aldrig i stykker.

Har kun kørt en 156 2.0 TSpark en enkelt gang. Den kørte fint, ligeså fint som en kedelig avensis...

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2009 kl. 18:02

Jeg kører selv i øjeblikket en Alfa Romeo 33 og er umiddelbart ikke særlig tilfreds ud over accelerations evnen. Det er en sjov bil, men køregladen over længere afstande er lav :)