Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Avensis st.car godt valg?

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

14-11-2006 kl. 09:35

Om det er et godt køb kommer først og fremmest an på, om det er den nye eller gamle model. Modelskiftet fandt sted i 2003. Hvis det er den nye, lyder prisen dog som meget rimelig! Vær opmærksom på at garantien netop er udløbet, så kig bilen grundigt efter, da du selv hæfter for fejl/mangler. Og husk endelig at kontrollere bilen for restgæld ved bilbogen i Århus! Den nye model har været hjemkaldt pga. en svaghed ved styretøjet, så tjek at bilen er blevet opdateret. Hvis der er tale om den gamle model skal du være opmærksom på at enkelte 1,8-motorer har haft problemer med forhøjet olieforbrug.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2006 kl. 09:38

Egentligt syntes jeg selv du svarer på dig eget spørgsmål - køb som beset på en bil der er 3 år gammel ville jeg holde mig langt væk fra.

Man kan faktisk godt i salg mellem private aftale en fx FDM test hvor man deler udgifter først eller lignende.

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2006 kl. 10:33

Nu er en 3 år gammel Toyota med så få kilometre på tælleren ikke noget man skal lade sig skræmme af, overhovedet! Men som en anden er inde på, er en FDM test måske en god idé, når det er en privat handel.

Held & lykke med det - det er en herlig bil, og prisen lyder fin!

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2006 kl. 11:50

Hej Ulrik
Det ville måske være en god ide at få lavet en Applus brugtbilstest på vognen, så er der forsikring på motor, gearkasse og differentiale m.m i et halv år.

En sådan test med forsikring koster 1985,- incl. moms

Du kan læse mere på www.applusbilsyn.dk

Mvh. Lars

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2006 kl. 15:46

Jeg har forelsket mig i en Avensis 1.8 SOL Business, med automatgear. Den er fra november 2003, har kørt 45000 km. Jeg får den tilbudt til 225.000 privat, købt som beset. Er forelskelsen løbet af med mig, eller er det et godt køb? Kørselsforbrug er ca. 20.000km. om året og den skal fungere som familievogn, weekendbil, til og fra arbejde og ferie/camping bil. (Den er med træk og baksensor). For og imod? Er der noget jeg skal være opmærksom på med fejl eller lign?