Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A8 - erfaringer

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

25-12-2008 kl. 21:38

Hej forum på bilbasen, håber der er nogle herinde som kan give mig lidt info omkring Audi A8 2.5 diesel / 3.3 diesel / 4.2 benzin 1999-2002 Min far går og overvejer at skifte han kære A6 96' ud, efter tro tjeneste, til en af ovenstående. Han er begejstret for udseende, kvalitets fornemmelse og holdbarheden på Audi. Til prisen virker det til man får meget bil for pengene. Jeg er blot lidt bekymret for vedligeholdelses omkostningerne. Synes mine erfaringer er, at når man bevæger sig op i den klasse så bliver service og vedligeholdelse mange doblet. Håber nogle herinde har erfaringer både negative som positive. Ellers så ønskes i alle en glædelig jul og godt nytår. Mvh Christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2008 kl. 11:24

Har ikke nogen direkte erfaringer med A8'eren (det er der nok ikke mange i dette forum der har), dog ved jeg at A8's specielle aluminiums-opbygning gør at selv småskader bliver dyre at rette op, samt at der ikke er mange værksteder i DK der har ekspertisen til at gøre dette efter forskrifterne.

Hvis man har pengene er A8 uden tvivl en rigtig fed bil, men man skal gøre op med sig selv at det er en bil i luksusklassen, og at driftsomkostningerne er derefter; A6-niveau plus 100% oveni er sikkert ikke urealistisk, specielt hvis vi snakker en V8-udgave...

Håber det hjalp lidt; Glædelig jul og godt nytår!

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

27-12-2008 kl. 11:22

Hej alle,

tak for jeres kommentarer. Det er de samme tanker jeg går med omkring Audi'en, men eftersom jeg ikke har nogen konkret erfaring er dette jo stedet der muligvis kan hentes lidt råd.

En nyere A6'er og også inde i overvejelserne, så bestemt ikke udelukket.

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2008 kl. 23:40

Jeg ville i alle tilfælde holde mig fra 2.5 V6 TDI, uanset hvilken model den ellers ligger i; der har været store problemer med den motor, bl.a. med knastaksler der ikke kan holde.

Hvis det skal være 4.2'eren ville jeg hellere finde en A6 med samme motor; sikkert stadig svinedyr i vedligehold og drift, men nok lidt mere menneskelig end A8'eren, trods alt...