Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A6 Avant-pris ved privatsalg

Tuan Duc Nguyen

Tuan Duc Nguyen
bruger siden
25-10-2006

19-02-2009 kl. 22:42

Jeg søger en lettere brugt Audi A6 Avant, enten 2,0 TFSI eller 2,4 V6 da mit kørselsbehov kun er på 15-20.000 km pr. år. Max. pris ca. 400.000 kr. Er ikke uinteresseret i købe bilen privat(fordelen:forhandleravancen deles mellem køber og sælger) men til min store undren er priserne her nogle gange højere end tilsvarende biler hos forhandlerne. Hvordan kan det være? jeg tillader mig at tro at privatannoncørerne ikke orker/gider at opdatere deres priser/annoncer på samme måde som forhandlerne og dermed følger de seneste mdr.s prisudvikling(læs:finanskrisen). Mit forslag til fastsættelse af prisen ved privatsalg af ovenstående bil: Find ud af hvad man kan få for bilen hos en forhandler og læg dertil 15.-30.000 kr.(+/- 5.000 kr. i hver sin ende) afh. af stand, ekstraudstyr, tidspunkt til næste service ect. Kommentarer ønskes meget gerne til forslaget, og spec. fra nuværende Audi a6 ejere der åbenlyst ved hvad deres bil er værd. P.S.: 1)Jeg ved da jeg vil være glad hvis jeg en dag skulle sælge min Peugeot 307 og få ekstra 5.-7000 kr. ekstra ved privatsalg. 2)Jeg vil meget gerne kontaktes af Audi A6-ejerne der finder ovenstående forslag interessant.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

20-02-2009 kl. 06:37

Sådan finder du rimelig privatpris: Tast alle data ind på bilpriser.dk i både køb fra og salg til forhandler. Prisen lige imellem de to priser giver ligelig deling af forhandlerens avance mellem køber og sælger ved privat salg.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

19-03-2009 kl. 14:41

Nu skal man jo heller ikke puste problemet mere op end det er.

Nå du står med den private sælger og er kommet til det punkt hvor du gerne vil købe bilen, så har de fleste nu en gang svært ved at argumentere imod at prisen ikke skal være lidt lavere end hos forhandleren, og så bliver prisen også derefter.

Men hvis man tror at man skal handle prisen færdig inden man besøger sælger første gang kan jeg godt se at nogle ikke kan få det til at stemme.

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2009 kl. 15:01

Har selv en A6 3,0 fra 2002.Ved blandet kørsel , uden at "køre svinsk" , kører den omkring de 8 km/l. Ved frisk kørsel , omkring 5-6 km/l :-)