Bilbasen Forum
Alfa 156 - råd og vejledning
Bo Weihrauch
bruger siden
22-02-2005
05-08-2009 kl. 16:24
Profil slettet
05-08-2009 kl. 16:34
Find en med fuld service bog og også gerne med fuld behandling ved rustcenter. Kig efter om der er rust nogle steder, hvis der er, så hold dig væk. Naturligvis så få km som muligt.
Fuld service bog er det vigtigste, men det næst vigtigste er, køb bilen af nogle ældre mennesker som har haft bilen fra ny, for køber du den af nogle yngre mennesker (læs under ca 30) så har bilen med 99% sikkerhed fået monster mange klø og det kommer du så til at betale for senere.
Sæt nu lidt ekstra penge af til rep, for reservedele til Alfa koster altså bare kassen, men man får så heller ikke en bil der kører meget bedre end en Alfa.
Thorbjørn Steensen
bruger siden
21-03-2007
07-08-2009 kl. 00:04
Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006
08-08-2009 kl. 22:04
Alfa er en fed bil, men de lægger op til hård kørsel, så det at kunne sikre sig lidt, skal man overveje meget, medmindre du selv kan ordne de ting som du først opdager efter købet. -Og ja som sagt før er rust et problem på flere, så en som regelmæssigt (hver2. år) har været undervognsbehandlet er klart at fortrække.
Jeg er ikke enig at 2,0 er 1. valg. 2,5 v6 er langt mere en ægte Alfa og en stærk motor.
Ses med armen i karmen ,-)
Mikkel Lund
bruger siden
29-12-2005
28-08-2009 kl. 10:32
De (alt for mange) motorer der er stået af, har været kørt tør for olie. Med så høj effekt er et forbrug på 1 liter pr. 3-4-5,000 km ikke unormalt - og nok til at køre den knastør inden serviceintervallerne på 20,000 km.
Merprisen hos en forhandler er ca den samme som prisen for en ny motor. Jeg ville finde et velholdt eksemplar privat, gerne via alfaklubben.