Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

100% Garanti

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2010 kl. 17:49

Hej købte en brugt bil i Juli mdr. Her for et par dage siden mens jeg kørte motor vej døde bilen fuldstændig. Fik transporteret bilen til Forhandleren ( Da der jo er 6 mdr 100% Garanti ). Forhandler kunne konstatere at batteriet var klappet sammen. ! Ifølge ham.! Har nu fået regning på rep.! Er dette ikke dækket af garantien ? Har det påført i slutseddelen. Sidste spørgsmål. Det er en BMW 530D der står når jeg sætter nøgle i i rødt felt Service overdue.! og neden under 6000 km det betyder vel at den først skal til service om 6000 km eller hvad ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2010 kl. 19:03

Batteri dækker forhandleren ikke, men om igen må forhandleren ikke opkræve for det uden din samtygge. Så hvis du ikke har sagt ok til at de skifter batteriet på din regning, så skal du ikke betale regningen.

FDM kan hjælpe dig i denne sag.

Vedr. dit service, så er den ifølge computeren overskredet med 6000 km, hvis det er en fejl at forhandleren ikke har nulstillet den, er du på den sikre side, hvis den er overskredet, så kan du ikke sæle bilen med fuld service, da den ikke har overholdt sine serviceforpligtelser.

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2010 kl. 19:30

Vedr service. Den tæller ned den har tidligere stået på 9000,8000,7000 og nu 6000. Syntes bare ikke det virker logisk at den lyser rød.
Jeg har instruksions bog men den står på hollansk da den er importeret derfra. Er der et sted online hvor man kan downloade en på dansk,tysk eller engelsk.?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-11-2010 kl. 21:58

Hej Allan.

Du skal IKKE betale for et "sammenklappet" batteri, uanset om du har fået reklamationsret eller garanti, så er et batteri ikke en sliddel (som bremser og pærer).
Fortæl forhandleren at du ikke agter at betale, han har ikke retten på sin side.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2010 kl. 06:33

overdue = overskredet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

21-11-2010 kl. 13:57

Jeg synes det er dårlig stil at værksted ikke lige informerer dig om problemet inden han bare skifter.
Men lige umiddelbart tvivler jeg på at batteriet bliver dækket af garantien.
Det er jo bare en almindelig "sliddel" der jo altså skal skiftes i ny og næ.
Og hvis det er i en BMW 530 D med sikkert en hel masse elektronik, som jo selvfølgelig bliver benyttet, vil det jo også forkorte batteriets levetid.

MHT garanti og batteriet, så prøv at kontakte FDM, de burde kunne komme med et klokkeklart svar.

Profil slettet

Profil slettet

23-11-2010 kl. 19:09

Fortsættelse.

Igår da jeg startede bilen lyste batteri lampen igen. Charging fault...! Hmm tænke jeg skynder mig at trille hjem har nu afleveret den hos forhandler. Han siger at de kan ikke se der er noget galt da der ingen fejl melding er her idag.
Jeg mener jo de burde skifte Generator og ledning + div hen til batteri da det jo må der fejlen er.
Forhandler siger at de har haft Generator ude og har haft den hos en gut der kan teste det og han siger at den er lidt Sort/Brændt. nu vil de prøve at skifte den dims.! Men er det ikke kun en nødløsning eller er denne form for rep ok?