Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Volvo V70 2,4 d eller Audi A6 2.0 TDI ?

Jørgen Skov

Jørgen Skov
bruger siden
20-05-2006

16-05-2008 kl. 21:10

Nu er den gal igen !!!!!! Har før skrevet om hvad jeg skal vælge en nye Passat eller brugt Audi A6. Nu er jeg kommet frem til et andet alternativ, en Volvo V70 2,4 d st. car fra 2005, med ca. km. 80.000 på klokken. Så nu står valget mellem en Volvo V70 2,4 d st. car eller en Audi A6 2.0 tdi st.car, begger er fra år 05 og ca. k. 80.000. Hvad skal jeg vælge ? Håber at få lige så mange fantastiske svar som på mit seneste spørgsmål. Vh Jørgen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

17-05-2008 kl. 08:45

De to biler er fine, sikre og stabile. Du skal følge din mavefornemmelse da biler i denne ende af skalaen ikke kan diskuteres mht brugsværdi, komfort, sikkerhed osv. Jeg har selv en V70 D5 Aut fra 2005, kørt 280.000 km - den er vi glade for, andre vil foretrække Audi.

Prøv begge biler og find den rette for dig og familien

God biljagt

Jørgen Skov

Jørgen Skov
bruger siden
20-05-2006

17-05-2008 kl. 09:14

Hej Ejner !

Tak for dit svar omkring mit valg og det lader jo til at du ved hvad du snakker om, da du selv køre en Volvo V70 d.

Kunne godt tænke mig at høre noget mere om dine erfaringer med den, som . feks. hvad man skal være på udkig efter, er den dyr at holde kørende med service og rep., forsikring, vægtafgift osv.

På forhånd tak.

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2008 kl. 11:08

Begge biler har også i tidens løb været indover mine egne overvejelser ifm. bilkøb. De faldt dog begge på, at jeg synes de er for "gamle" i forhold til prisen. Jeg går udfra det er en Audi fra ført modelskiftet i 2005 du mener ?
Begge modeller er fra 1990 ´erne og det ses i designet som hastigt virker forældet. Jeg blev også bange for værditabet netop pga. ovenstående, hvor man får en bil som tiden løber hastigere fra end den reelle tid der går. Jeg valgte at bruge pengene på en fabriksny bil i stedet, og det er også min anbefaling. Gå evt. en modelstørrelse ned (A4 og V50) og få nyeste teknik og design.

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2008 kl. 17:49

I så fald er jeg ikke i tvivl - vælg Audien - den er rigtig fed!! Især designet - men med en 2,0 motor måske lige lovlig bovlam !

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

19-05-2008 kl. 07:19

Jeg har en frikørt taxa. Bilen har jeg haft i ca 12 mådender og kun udskiftet 3 motorophæng. Rep og service kun hos autoriseret, i Jylland - jeg bor i stor københavn - prisniveauet er meget fornuftigt, Volvo er ikke dyr.

Der er ikke noget specielt at være på udkig efter, hvis frikørt, er alle sliddele løbende udskiftet. Vær opmærksom på tidligere skader. Rust forkommer aldrig. Forsikring kr. 6.600 med fuld kasko pr. år, ejerafgift lige knap 7.000 pr. år.

Audi service og prisniveau kender jeg fra mit arbejde i branchen, og her bør du være opmærksom på service og reparations omkostninger. Det er en fin bil men kan være meget dyr at holde i drift.