Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vinterdæk til skoda fabia

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2009 kl. 11:15

Hej, Jeg er ny her på forumet og ville høre om i kan give nogle gode råd vedrørende køb af dæk til en Skoda Fabia Combi 2003 (benzin) ?. Kan det passe at dæk koster omkring 3100 (Michelin) og stålfælge omkring 2000? Med Venlig Hilsen The Rookie

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-12-2009 kl. 12:45

Jeg synes, at det lyder lidt dyrt.
Men nu siger du jo ikke, hvilket Michelin dæk du ser på og hvilken størrelse.
Men tjek evt. her: http://www.daekonline.dk/
De har også gode sæt priser for fælge med dæk.
Og de plejer at være et af de billigst dæksteder på nettet.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

16-12-2009 kl. 13:18

Prisen skal nok passe nogle steder, og alt efter hvilken størrelse du vil have på bilen. Jeg har selv købt vinterdæk i løs vægt hos Dækbutikken (daekbutikken.dk), og de kan levere kompelette stålhjul med mærke-vinterdæk fra godt 3100 og opefter, alt afhængig af størrelse. Jeg har ikke spor med butikken at gøre og der findes muligvis bedre tilbud, jeg har blot en positiv oplevelse med butikken den ene gang jeg har brugt den.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2009 kl. 14:29

Hej,

Tak for alle svarene.

Det lyder til at prisen ikke er helt ved siden af og da jeg alligevel skal have skiftet tandrem og bremser (puha det bliver dyrt), får jeg bare gjort det på værkstedet. :-).

Med Venlig Hilsen

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2009 kl. 13:35

Hej

Har kørt Fabia siden 2004. Først en Comfort, nu en ny Greenline diesel, som har beholdt de små 14" dæk.
Under alle omstændigheder så overvej en tur til Tyskland f.eks.
Jeg har selv i årevis benyttet et hollandsk mærkeværksted, når jeg alligevel var dernedead. Det har jeg sparet bunker af penge på!!
Et ordinært service besøg kostede typisk det halve af hvad jeg skulle slippe her i landet.
det er måske ikke fair over for de danske værksteder, men dels har jeg oplevet for mange der ikke var reelle, dels vokser pengene jo ikke på træerne!
Vi henter også dæk til vores MC'ere fra Tyskland - de er hurtige, effektive til at sende - og billige!