Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
UDSTØDNINGS - LUGT i Renault Scenic 1,9 cdi
Profil slettet
09-12-2008 kl. 18:06
Jeg har for nyligt købt en Renault Scenic 1,9 cdi. Den havde fået ny udstødning, og den ser ud til - og lyder til at være helt tæt og i orden.
Problemet er, at der trænger udstødning-lugt ind i kabinen gennem varmeaperatet, øjeblikeligt når bilen holder i tomgang. Slukker jeg for varmen, forsvinder lugten. Jeg kan hverken se ellere høre at der skulle være utætheder i , - eller omkring motorrummet.
Har nogen et bud på hvor problemet kunne ligge - og måske også et bud på en løsning?
Mvh Erik
Profil slettet
12-12-2008 kl. 13:27
Altså det siger lidt sig selv.. :)
Når du holder stille er chancen for at lugten fra brændstoffet kommer ind i kabinen stor.
Når du holder stille fører vinden udstødningsgasserne hen til fronten hvor det så føres ind i kabinen.
Når man gør ruden ren med sprinklervæske kommer lugten også ind i kabinen. Altså helt normalt
Når du holder stille er chancen for at lugten fra brændstoffet kommer ind i kabinen stor.
Når du holder stille fører vinden udstødningsgasserne hen til fronten hvor det så føres ind i kabinen.
Når man gør ruden ren med sprinklervæske kommer lugten også ind i kabinen. Altså helt normalt
Profil slettet
12-12-2008 kl. 15:53
Hej Michael! Tak for dit indlæg. Pollenfilteret kan vist ikke filtrere udstødningsgas fra, men jeg har faktisk skiftet det, - det trængte hårdt til det.
Hej Jette! Tak for dit indlæg, den vinkel på problemet tror jeg nok jeg kendte i forvejen, så det er ikke her skoen trykker :o)
Problemet er imidlertid løst: Varmeapparatet suger frisk luft ind i h. side under motorhjelmen. Luften skal ledes gennem en kanal til luftindtaget lige under forruden. Jeg opdagede at der mangle e lille gummiklods/tætning på kun ca. 4 cm. mellem indsugningen og motorhjelmen. Den var simpelthen faldet af, og det var årsag til at luften blev suget op gennem motorrummet, i stedet for gennem de dertil indrettede kanaler.
Tja, et besøg på et "alm." værksted, samt et besøg hos et autoriseet Renaul værksted gav ingen resultat, men kostede ialt 4.600 kr.
Nu ser det ud til jeg selv har fundet løsningen, og jeg sletter derfor min forumagent.
Mvh Erik
Hej Jette! Tak for dit indlæg, den vinkel på problemet tror jeg nok jeg kendte i forvejen, så det er ikke her skoen trykker :o)
Problemet er imidlertid løst: Varmeapparatet suger frisk luft ind i h. side under motorhjelmen. Luften skal ledes gennem en kanal til luftindtaget lige under forruden. Jeg opdagede at der mangle e lille gummiklods/tætning på kun ca. 4 cm. mellem indsugningen og motorhjelmen. Den var simpelthen faldet af, og det var årsag til at luften blev suget op gennem motorrummet, i stedet for gennem de dertil indrettede kanaler.
Tja, et besøg på et "alm." værksted, samt et besøg hos et autoriseet Renaul værksted gav ingen resultat, men kostede ialt 4.600 kr.
Nu ser det ud til jeg selv har fundet løsningen, og jeg sletter derfor min forumagent.
Mvh Erik