Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tandrem - erstatningmulighed?

Profil slettet

Profil slettet

24-11-2008 kl. 12:23

Tandremmen på min Alfa Romeo er for nylig sprunget, og jeg venter nu på at få den lavet )-: Tandremmen blev sidst skiftet ved 95.000km og har nu kørt 168.000km, og den burde derfor, så vidt jeg ved, have kunnet holde noget længere. Er der nogle som ved, om man evt. kan søge noget godtgørelse hos mekanikeren, som skiftede den eller hos firmaet, som leverede tandremmen? På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

24-11-2008 kl. 12:35

HVor mange år er det siden den blev skiftet?
Den skulle holde i 3år/80.000 km uanset hvad der står i servicebogen.
Hvis du har fået den skiftet på et alfaværksted skal du ringe til fiat danmark 43 22 88 00 og høre om en evt kulance ordning, men de dækker kun hvis det er inden for den margen jeg skrev og kun hvis det er gjort på et autoriseret værksted, og så er det altså ikke sikkert at du får det hele dækket

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

24-11-2008 kl. 13:10

Det en alfa, der er røget 8/16 ventiler, evt en krumtap og stempler samt en masse andet sjov... det er en letter pumpet motor så selv om du holdt i tomgang da det skete bliver det dyrt.

Profil slettet

Profil slettet

24-11-2008 kl. 13:17

Tak for jeres respons. Vores mekaniker har allerede meldt ud, at vi skal regne med, at alle ventiler er bøjet, og ventilstyr er revnet. Først når dette er lavet, kan de vurdere hvor meget skade, der yderligere er sket.

Tandremmen sprang, mens jeg kørte. Der var ingen trækkraft i speederen, og fodbremsen virkede heller ikke. I løbet af ca. 10-15 meter stod bilen helt stille og kunne ikke starte igen.

Vi har haft bilen i 2½ år, og det var den tidligere ejer, som skiftede tandremmen. Der er derfor nok gået 3 år, siden den blev skiftet.

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

24-11-2008 kl. 15:41

Det er ikke unormalt at fiat går ind og giver kulance i sager som denne, fx ved at give kraftig rabat på dele også selv om bilen har gået langt, det de ser på er hvor service bliver gjort og om intervaller er overholdt.
Der burde stå i dit service hæfte hvornår den blev skiftet, det bliver jo som regel gjort i forb. med et normalt service eftersyn, der kan du også se hvor det er gjort.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

24-11-2008 kl. 22:13

Er det ikke vildt at tænke på et hvis der havde været en løve på snuden af din bil og du havde fået foertaget din 2 seneste eftersyn på autoriseret værksted, så havde der været garanti på din motor !! man så havde du selvfølgelig måske haft el-fejl og en bil der ikke rustede !!