Bilbasen Forum
Snydt i begge ender af skruppelløse forhandlere
Profil slettet
14-04-2008 kl. 21:58
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
16-04-2008 kl. 08:43
Profil slettet
16-04-2008 kl. 12:41
Desværre gælder denne fremgangsmåde og afskrivning på alle mærker, ikke kun VW.
Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007
18-04-2008 kl. 08:25
Men at bilforhandlere skal tjene penge er ikke noget nyt. Og det er ikke anderledes for Japserne.
Profil slettet
18-04-2008 kl. 10:30
vi skriver idag 2008, og jeg ved ikke lige hvor længe du har sovet - men tilsyneladende lagde du dig til at sove ved sidste kartoffelkur - og er først vågnet nu.
At en forhandler har 30 mellem ind og ud er sgu da normalt.
Manden har da husleje, forsikringer, folk der have (skyhøje) lønninger, og frem for alt bære en garantiordning på nakken på hver solgte bil. Og jeg tror i øvrigt næppe han bare har støvsuget din bil og sat den ud i rækken med et skilt i forruden.
- Hvis du helt seriøst selv tror at "japanske" forhandlere er bedre så må det være noget du har drømt i din generation lange søvn.
Undskyld mit lidt hårde svar - men det der er sgu da for ynkeligt at høre på....
Profil slettet
20-04-2008 kl. 13:01
Lad være med at ytre dig her i en meget uforskammet og arrogant tone om ting du ikke har indsigt i.
Vores pasat blev på små 4 år repareret for 85.000,- kroner (serviceudgifter ikke medregnet) hos samme autoriserede vw forhandler der solgte og siden købte den. Han tjente endvidere stort på lånefinansieringen. Han tilbagekøbte en bil der var i tip top stand mekanisk. Blandt andet kan jeg nævne ting som ny udstødning og katalysator, ny toppakning, ny køler, nye bremser over alt, nye bremsecalibre for og bag, nye støddæmpere for og bag, nye styrekugler ,nye Continental sommer- og vinterdæk, nyt bundstykke, ny tandrem og vandpumpe etc.
På baggrund af dette mener vi ikke at have fået en anstændig handel. Men du har da ret i at vi til dels selv er skyld i det skete - vores mangeårige loyalitet mod mærket og forhandler har vi absolut INTET fået ud af. Vores kære nabo har altid kørt Toyota og han har kun haft udgift til service. Det skal nævnes han er repræsentant og kører 50.000 om året uden problemer.
Håber for din egen skyld du opfører dig mere civiliseret i fremtiden!
Hilsen Vibeke, forhenværende vw fantast.Sidst rettet: 20/4-08Sidst rettet: 20/4-08
Sidst rettet: 20/4-08
Profil slettet
25-05-2008 kl. 10:50
Jan Sommerlund
bruger siden
01-04-2005
25-05-2008 kl. 11:09
Profil slettet
25-05-2008 kl. 14:05
Kan en mariekiks fragte min familie til og fra arbejde, børnehave, fritidsaktiviteter med videre?
Forhandlere er generelt nogle dumme svin som lyver en lige op i ansigtet !
VW forhandleren sagde vi ikke kunne få en krone ekstra i salgspris for alle vore dyre reparationer på hans værksted. Det er de samme reparationer han vil fremhæve ved salget af bilen - usmageligt !
Nu gider jeg ikke debatere mere i dette indgroede forum.
Vh Vibeke
Profil slettet
25-05-2008 kl. 17:03
Tja... Der hvor jeg har handlet bil har det ikke været tilfældet.
Du skriver længere oppe i en kommentar at den forhandler du har handlet med købte jeres vw tilbage i tip-top mekanisk stand. Hvorfor solgte I den så?
Profil slettet
25-05-2008 kl. 17:05
Du har ikke fået megen støtte og opbakning herinde, og det synes jeg egentlig er lidt synd.
Jeg ville absolut også være skuffet hvis jeg havde været i dine sko. Det gør ondt, men det er den lærdom man må tage med sig til fremtiden.
Jeg synes at det er forbandet dyr at handle bil, og det eneste man kan gøre er at se sig så godt for som muligt.
Som en siger : Check priser på nettet og hos forskellige forhandlere, så er man sikker på at man har gjort mest muligt for at skaffe den bedste pris på den man vil af med.
Med hensyn til "den nye" som nu tabte 100000kr på 1½ år. Tjaa. Det er muligt idag at forhandle selv om nyvognspriser, for der kommer hele tiden udstyrsmodeller "til samme pris" der giver et ekstra hug, hvis man ikke har set sig for, og har fået rabat på en ikke-udstyrsmodel.
Efter at have ejet 3 nye biler har jeg fået nok af afskrivninger. Idag kører jeg i en 10 år gammel men velholdt Carisma med 320000 km på tælleren. Jeg tror ikke at tabet de næste år bliver særlig stort - men man ved jo aldrig.
Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007
17-06-2008 kl. 11:50
Sidste år havde jeg fornøjelsen af at betale 50.000 kr i service og div udgifter som nye støddæmpere (det blev så en ny novitec cup undervogn i stedet for til samme pris), nye bremser, nye xenon pærer, ny kobling og svinghjul osv. Men jeg kører også 60.000 km om året i min og normalt ligger mine udgifter på ca 30.000 kr om året for service og vedligeholdelse.
Jeg kører ikke selv VW livet er for kort til kedlige biler, men vi havde dem som firmabiler for nogle år siden (12 stk) så har erfaring fra smc i herlev hvad angår priser og kundekuntakt.
Når man kan forlange 15.000 kr for et normalt service + et håndbremsekabel på en transporter, så er der vist noget galt .-) Og man blev altid mødt af arrogante personer bag skranken og dårlige mekanikere på værkstedet der ikke kunne finde ud af at udføre det arbejde som de skulle.
Så kan godt følge din frustration over dem, men må samtidigt sige at mht til indbytningspris så skulle du/i nok havde forsøgt flere steder for hvis man ikke får en ordenlig pris på den brugte bil man sælger så skal man have en god rabat på den nye bil man køber...
Vi køre nu et andet mærke firmabiler, prisen er ikke den samme men kvaliteten af det arbejde som mekanikere udfører/glemmer at udføre er lige så dårlig... det gælder vist om at finde en mekaniker/værksted man stoler på også selv om det ikke er et mærkeværksted.
Sidst rettet: 17/6-08
Profil slettet
18-06-2008 kl. 08:01
Jeg overfører gerne pengene straks hvis du giver mig dit konto nummer !
Kærlig hilsen
Vibeke :-)
Vedr. vores lortepasat så havde den kørt 110000 ved køb og 190000 ved salg. Så kan hvem det måtte interessere selv regne ud hvad denne scheisseauto har kostet pr. km.