Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

skoda Superb stationcar...kommer den?

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2009 kl. 23:23

Hej Jeg vil gerne have en stationcar med gode køreegenskaber og med rigtig god plads på bagsædet, men der findes ikke mange (hvis overhovedet nogle) af dem. Volvo V70 er dårlig på basædet, ligeledes BMW, Audi og Mercedes(den er dog bedre end de andre). Der skulle gerne snart komme en Skoda Superb stationcar og den har masser af plads på bagsædet, men tror I at den kommer? Mvh RS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

11-01-2009 kl. 00:15

Jeg har ikke hørt noget en Superb st.car. Men igen det kan være gået forbi min næse.

Men jeg har da et par andre forslag til dig.

Opel Insignia st.car kommer på markedet om et par måneder.

Ford Mondeo st.car er da en god mulighed. Bilmagasinet har været begejstret for den.

VW Passat variant er da også et fint alternativ.

Audi A6 avant er der masser af plads på bagsædet.

Men det kommer jo helt an på økonomien.

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2009 kl. 10:58

Hvis det er plads du søger i en prisramme der matcher Superb, men kan undvære Skoda lidt, vil jeg forslå Passat'en.
Jeg er 195 cm høj, og selvom jeg sad som jeg skulle, kunne jeg sætte mig ind bagved og stadig godt, den er stor.
Har den ikke mere grundet jeg syntes den var for stor og skiftet den ud med Audi A4, som matcher mit behov bedre på flere punkter.
Men jeg tvivler på at Superb'en nogensinde kommer i klassen med A6, BMW 5, Mercedes klassen, måske på pladsen men så er der lige køreegenskaberne og alt det andet, som selv Passat'en aldrig kom i nærheden af.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2009 kl. 21:46

Jeg har prøvet park-assist to gange og det virkede perfekt begge gang. Grunden til jeg prøvede to gange var at jeg syntes at det var så fantastisk første gang at det bare måtte prøves igen. /Carsten

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

19-06-2009 kl. 22:30

Har selv en SUPER B der nu har gået 40000, har aldrig haft problemer med parkassistenten, har nok brugt den en 10 gange og ja det er sjovt hver gang prisen er ca 3000 dyrt der er relativt, men klart 170 HK TDI CD og DSG det er vejen frem

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2009 kl. 15:18

bruger siden
11-12-2004

20-06-2009 kl. 19:59

Den er da ganske nice.... Der kommer sgu til at køre mange af dem... især i st.car-Danmark.... Og især hvis prisen kun ligger ca de der 20 k over den anden version.
Hvem sagde praktisk familiebil....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-06-2009 kl. 22:04

Enig, den bliver et kæmpe hit.
4/5-dørs modeller er jo ekstremt vellykket - bortset fra hækdesignet.
Den del kan de næsten kun komme til at gøre bedre i st.car udgaven.
Og med de fremragende motorer, som VW koncerne nu har fået udviklet, er det en bil uden svage sider.

bruger siden
11-12-2004

23-06-2009 kl. 18:46

Var lige inde og kigge listepriser.

VW Passat varinat 1,8 TSI 160hk Highline : ca. 458.000

Skoda Superb 1,8 tsi Elegance 160 hk: 385.000 for den alm version.
dvs sige ca 400.000 for st.car versionen.

Det er altså næsten 60.000 kr på en større bil, som formentligt også har mere udstyr end Passat. Det er altså mange penge ekstra for et pænere mærke...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-06-2009 kl. 09:53

Man skal så bare lige have med i betragtning, at du kan få en ret stor rabat på listeprisen på sådan en Passat.
Skoda plejer der imod ikke at give ret meget rabat, da de i forvejen er prissat lavt.
Jeg tror derfor, at den faktisk prisforskel bliver noget mindre.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke ville vælge Superb.
Jeg synes, at Superb er en klart federe bil end Passat i dag, og mon ikke også det kommer til at gælde for st.car modellen.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-06-2009 kl. 09:54

Hej Martin.

Man skal så bare lige have med i betragtning, at du kan få en ret stor rabat på listeprisen på sådan en Passat.
Skoda plejer der imod ikke at give ret meget rabat, da de i forvejen er prissat lavt.
Jeg tror derfor, at den faktisk prisforskel bliver noget mindre.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke ville vælge Superb.
Jeg synes, at Superb er en klart federe bil end Passat i dag, og mon ikke også det kommer til at gælde for st.car modellen.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-06-2009 kl. 12:19

Der er altså INGEN danske forhandlere der ved en s--- om hvad en bil der ikke engang er produceret kommer til at koste.
De kan komme med et kvalificeret GÆT, men så er det altså også det.

Når bilen er produktionsklar og verdenspressen får den presenteret, så begynder prisforhandlingerne mellen fabrikken og den Danske importør( det er derfor at mange første prøvekørsler ikke oplyser den Danske pris)
Føsst når disse forhandlinger er afsluttet, og det er typisk lige inden lanceringen, så kommer den Danske pris.
20.000,- eller 12.000,- eller noget helt andet, det ved importøren ikke engang.

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2009 kl. 22:02

Nå - ja - men nu er Lange-Svend her jo ikke mere - så hvad skal vi med den ??

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 00:28

Superb stc. er flottere, billigere og ikke mindst i væsentlig bedre kvalitet end en tilsvarende Passat stc. Jeg ville til enhver tid vælge Superb - vw får, desværre, penge i kassen uanset valget.

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 13:34

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

30-08-2009 kl. 12:40

Hvad hsr du at bytte med Hans H, det du ikke fik solgt ?? Har en SuperB 170 TDI DSG Elegance

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2009 kl. 13:01

Tak for dit svar Hans !

Du kunne overveje at vente på Combi udgaven som er lige på trapperne - det vil du ikke fortryde den dag bilen skal sælges igen.

Held og lykke med salget af din "gamle" bil !

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

06-09-2009 kl. 15:34

den er her på bilbasen du er meget velkommen til at give et kald se
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?source=2&AdId=479520

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

08-09-2009 kl. 13:57

Snakker du pm 2,0 PD TDI, 2,0 CR TDI eller 1,6 CD TDI ??? 2,0 PD TDI er det hvist et kendt problem på

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2009 kl. 18:36

Hvad siger garantien i den forbindelse ? den dækker vel 100 % ?

Er det ikke en kendt sag 2.0 TDI motoreren ikke er så driftsikker ?

Peter Ulrik Rindal

Peter Ulrik Rindal
bruger siden
15-08-2004

17-09-2009 kl. 16:14

Skoda har lanceret et kampagnesite for Superb stc. Se det her:
http://new.skoda-auto.com/COM/model/superbcombi/gallery/multimedia/Pages/MMPresentation.aspx

Den er ganske nice.

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 16:45

Much much nicer than the so very ugly YETI :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 17:58

Hvad sker der lige der !!!????
Det ligner jo en bastard krydsning med en Golf st.car på stesoider og en Fabia i undertryk..............
FØJ - godt vi kan betale for the real stuff = VW..............

bruger siden
11-12-2004

17-09-2009 kl. 18:08

For pokker da.... den er godt nok flot...

Den kommer der til at køre mange af...

Det bliver godt nok svært at finde gode argumenter for at vælge en dyrere Passat frem for Superb.
Den eneste jeg lige umiddelbart kan finde på, er at Superb mangler altså den der 2,0 turbo motor med 200-210 hk. Det er et minus.
Jeg synes godt om Passat, men Superb har altså slået Passat...

bruger siden
11-12-2004

18-09-2009 kl. 12:38

Men jeg tror nu at hvis der blandes noget fornuft, med ind i overvejelserne mht firmabiler, bør man da netop overveje Superb. Rent prismæssigt ligger den jo lunt i svinget, og noget billigere end Mondeo, Insignia, avensis og især Passat. I bund og grund handler det jo om at man får mere for færre penge i Superb, hvilket er noget der passer godt til de fleste danskere.
Personligt hælder jeg meget kraftigt til Insignia, men kan dog godt se at det ville være mere fornuftigt at vælge superb.
Men jeg er spændt på se Superb i levende live...

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2009 kl. 17:29

Superb har banket Passat, Mondeo, Avensis, Insignia og Mazda 6 i alle de test der er lavet i ind- og udland. Den bliver kun endnu mere overlegen i den nye vellykkede combi udgave.

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2009 kl. 18:25

Det må da være i smagskonkurrencen på grimhed og uanvendeligthed - måske også i "usædvanlig stor søko" - konkurrencen!!!
PS: Bette Lasse - jeg troede det var BMW 535 du plæderede for og havde våde drømme om ?

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2009 kl. 20:08

..du gør for landets øvrige (og sikkert vældig søde og rare) passat ejere... ;-)

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2009 kl. 12:40

indtil jeg vågner midt i natten fordi fruen og hunden prutter. BMW 535d står højt på ønskelisten men først når min søko har kørt 30.000 km. Den er i øvrigt yderst anvendelig - ydmyg dig selv og kig forbi Skoda for en prøvetur A M inden du udtaler om noget du åbenbart ikke har spor forstand på :-)