Bilbasen Forum
Skoda Fabia - Servicepriser
Profil slettet
02-03-2008 kl. 14:55
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
03-03-2008 kl. 20:48
Har jeg forstået det rigtigt, at i mener det er for dyrt at betale 14 øre/km
for at opretholde reklamationsret og garanti. Mon ikke tiden så også er moden til at klage til forsikringsselskabet og evt. bank (finansiering) for at tage for meget for varen.
Jeg syntes faktisk bare i skal nye turen og glæd jer over at det ikke koster mere at holde bilen kørende.
Held og lykke med det !!
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
03-03-2008 kl. 22:11
Og ja - tiden er moden til at klage til forsikringsselskaberne for deres prissætning af forsikringer i forhold til deres udbetalinger. Færre og færre skader bør medføre lavere præmier.
Og ja - du skal ikke finde dig i, at din bank igen og igen hæver renten på dit billån - og andre lån for den sags skyld.
Prisen - over 5000 kr for et service-tjek, hvor der intet foretages udover basisfærdigheder fra de første tre måneder i mekaniker-lære - er da fuldstændig ublu! At opfordre til taknemmelighed over at betale overpris - ja, i bedste fald undrer det mig. Gid jeg havde et firma, hvor du var min kunde...
Held og lykke med det!!!
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
04-03-2008 kl. 07:26
Sidst rettet: 4/3-08
Profil slettet
04-03-2008 kl. 13:50
Humlen i denne sag er, at jeg skal betale en kæmpe overpris for et service, hvor der ikke er lavet andet end at gennemgå bilen for fejl samt skiftet olie. Telefonisk er jeg blevet oplyst om, at dette skulle koste 2.500-3.000 og nu viser det sig, at prisen er 5.400 inkl moms.
Og til Ejner: Du kan jo netop ikke sammenligne med de priser du betaler for lån og forsikring, da dette er en fast pris, du endelig bekræfter på skrift.....
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
04-03-2008 kl. 17:38
At man bør indhente tilbud inden og at man kan "shoppe" service for at finde den rette pris er jeg helt med på - og enig med dig i.
Prøv at læse det, jeg skrev igen: Arbejdet, der udføres, kræver ikke andet end basale færdigheder; olieskift, adskillelse og rens af bremser etc., du kender øvelsen. Jeg forholder mig ikke til, hvem der har udført arbejdet, men til hvad arbejdet består af.
Du burde forholde dig til, om "vare" og pris hænger sammen. Synes du virkelig, det gør det? Mener du virkelig, at det er i orden at skulle betale over 5000 kroner for at få udført et stort service???
Hvis du læser trådens start igen vil du opdage, at Martin ikke klager, men undrer og ærgrer sig. Det ligger såmænd også inden for hans rettigheder - og selvom du har en lyspære ud for dit navn, har du altså ikke retten til at dømme ham til anden transportform.
Så, Erling, drop besserwisser-stilen, læs de indlæg, du reagerer på ordentligt - og lad være med at erklære dig uenig, hvis du ikke vil diskutere!
Med venlig hilsen
Ulrik
Sidst rettet: 4/3-08
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
04-03-2008 kl. 19:21
Basale færdigheder, jow tak "enhver kan jo skifte olie" men vi taler igen om garanti på arbejdet.
Samenhæng medllem pris og vare, jeg tør end ikke kommer ind på dette, det er for komplekst.
Hvis Martin, mundligt har fået oplyst mellem 2000-3000 er der jo opstået en kommunikations brist, som han ikke gør opmærksom på, og burde rette henvendelse direkte til værkstedet han er glad for.
Jeg skal nok læse tingende igen, men som du selv skriver, er det ofte halve spørgsmål der stilles. (erling ok)
Det fleste værksteder har fastpris systemer, Martin.
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
04-03-2008 kl. 22:39
Jeg har netop genlæst mine to tidligere kommentarer - og kan ikke rigitg genkende, at jeg skulle have sagt, at der ofte stilles halve spørgsmål? Det med at "kalkulationen lovmæssigt ligger et andet sted" - det forstår jeg ganske enkelt ikke, hvad du mener med??
I dit første indlæg skriver du, at de 14 øre/km var for at opretholde garantien - hvilket jeg opponerede imod. Desværre tror jeg, du har ret - at servicepriserne holdes kunstigt oppe, for at folk så selv betaler for garantireperationerne. Som jeg læste dit indlæg, accepterede du den politik - og det gør jeg ikke!!
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
05-03-2008 kl. 06:38
Når bil prisen fastsættes af importørerne, min 9% avance, tillægges typisk 3-5% af prisen til garanti og reklamtion, der betales også afgift af denne sats.
Pris fastsættelse på værksteds besøg afspejler omkostnings niveauet, så danske priser kan ikke sammenlignes med tyske priser, fra et tysk lavtlønsområde, med 19% moms. Naturligvis er det billigere at køre hertil, når de udefra komne omkostninger er lavere.
Sidst rettet: 5/3-08
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
05-03-2008 kl. 09:36
Det er fint med dine procentsatser - og ja, naturligvis er det kunderne, der danner importørernes økonomiske overskud til at imødegå reklamationer. Det sker ved selve nyvognshandlen, ikke ved serviceringen. Prisfastsættelsen på dette værkstedsbesøg har ikke afspejlet omkostningsniveauet - du har jo selv lige kaldt det "en god forretning". Og garantien på arbejdet skal ikke betyde næsten dobbelt pris.
Et lavere tysk omkostningsniveau betyder lavere priser dér - ikke, at det har noget med lavindkomstområde at gøre - du får også serviceret din bil billigere i München, men der er an anden form for konkurrence på området i Tyskland. Men det er jo ikke servicepriser i Tyskland, vi skal forholde os til...
Ejner, du er en smule selvmodsigende, og du mangler en rimelig argumentation for dine holdninger. Det er så let at sige, at det er mandens egen skyld, ligesom det i en eller anden forstand er uforskammet at håne ham, som du gør, når du dømmer ham til "en anden transportform".
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
05-03-2008 kl. 09:45
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
05-03-2008 kl. 16:47
MVH
Ulrik
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
05-03-2008 kl. 19:12
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
05-03-2008 kl. 22:34
Vi må krydse klinger en anden gang - muligvis er der noget vi kan være enige om en dag?
Tak for kampen.
Ulrik