Bilbasen Forum
Skoda Fabia - defekt centrallås
Thomas Østerbye
bruger siden
22-01-2006
21-07-2008 kl. 21:09
Thomas Østerbye
bruger siden
22-01-2006
02-08-2008 kl. 15:17
Jeg har en tid (for 2. gang) på onsdag den 6/8-08) også må vi se om de kan finde noget.
Mvh. THomas
PS. Nu er bagsmækken også begyndt ikke at ville låse op når den har hede flip...
Profil slettet
02-08-2008 kl. 16:23
Det lyder som om det er i computerstyrringen af låsene den er gal. Jeg kender ikke Skoda, men kender VW og mon ikke en del også her er til fælles. I en VW kan man bede om kun førerdøren låser op ved aktivering af centrallåsen. Ligeledes låser bagsmækken automatisk ved kørsel. Også vinduerne kan "opføre" sig på forskellige måder efter ønske. Alt dette skal man bede computeren om. Så det lyder til det er et software eller evt. hardware problem. Men ved det sidste burde du opleve andre fejl også.
Hvis dit værksted ikke kan finde ud af det, så prøv evt. en elektromekaniker i stedet.
Thomas Østerbye
bruger siden
22-01-2006
10-08-2008 kl. 20:38
Forhandlere mente ikke at de ville forsøge at skifte dele i bilen, da det ville være at fumle i blinde (hvilket han ikke ville byde importøren...).
Hvad skal jeg gøre??? - nu står jeg så med en bil hvor centrallåsen går i ged hver anden dag. Der er et år tilbage af garantien - men hvad er den værd når ingen kan finde ud af at lave bilen??? Mega træls
Mvh. Thomas
Thomas Østerbye
bruger siden
22-01-2006
12-08-2008 kl. 21:32
Vi snakkede længe frem og tilbage og jeg fik gjort opmærksom på at der nu skulle ske noget og at jeg var p.... træt af at have en defekt bil.... De kunne godt se at det ikke så rigtigt ud og det endte med at de ville bestille en ny styreboks hjem (sidder i fordøren i førersiden). Denne bliver så sat i på torsdag, også må vi se om det hjælper... Ellers må jeg på den igen.
Jeg vender tilbage...
/Thomas
Thomas Østerbye
bruger siden
22-01-2006
23-08-2008 kl. 10:29
Så blev der sat en ny styreboks i bilen. Lige da den var sat i og mekanikeren lukkede døren - så gik centrallåsen helt amok igen.
De bestilte så en ny lås til førerdøren hjem og den blev så skiftet. Efterfølgende har bilen virket perfekt (i en uge nu). Så jeg håber at det bare var det der skulle til...
Nu skal jeg på sommerferie i næste uge - så der regner jeg med rigtigt at kunne få den testet af i alt slags vejr :-)
Alt for nu - og tak for alles indlæg og hjælp til hvad jeg skulle gøre.
Mvh. Thomas