Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Service er et fremmedord ! Eller er det mangel på samme...

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

14-08-2008 kl. 21:52

Bag den lidt kryptiske gemmer sig en dyb frustration over servicen fra vores bilforhandler. Vi købte for nu 2 år siden en fabriksny Renault Clio II, efter nøje overvejelser fandt vi at Renaultén havde de bedste egenskaber og den bedste totaløkonomi ifht vores behov. Men nu er vi kommet i en mærkelig situation ! Bilen er 2 år præcis i denne måned og iflg servicehæftet tid til serviceeftersyn (intervallet er 30.000 eller hver andet år alt efter hvad der kommer først) Da jeg så ringede til forhandleren for at bestille tid til service, så fik jeg beskeden at der var problemer med min garanti fordi jeg havde "sprunget" service over !!! Det viser sig at efter jeg købte bilen , så har Renault ændret serviceinterval til 30.000 eller 1 år mellem service . Det vil sige at jeg skulle have været der for 1 år siden.Renault har aldrig forsøgt at kontakte os med de nye oplysninger. Så der må være andre der har købt en Renault i 2006 som har samme problem ? Skal man bare acceptere den nye dobbelt så dyre service eller ??? FDM ? Håber der er nogen som gider at læse hele min smøre igennem, og evt give en kommentar med . Med venlig hilsen Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

15-08-2008 kl. 08:15

Du skriver jo selv FDM i din besked. Tag fat i dem, de må have et kvalificeret svar.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

15-08-2008 kl. 10:21

Er du sikker på, at du har købt bilen med service kun hvert 2. år ?
Det mindes jeg aldrig at have hørt eller læst om - alle skriver da efter x km. eller 1 år (eller efter serviceindikator) ?

Hvis det er rigtigt, kan det da ikke ændres for allerede solgte biler uden at give direkte besked til ejeren.

Juridisk set tror jeg godt, de kan ændre det, da argumentet jo altid vil være, at det er for at sikre kunderne en fejlfri bil, men man skal ikke "putte med det".

Der har været en del eksempler på ændrede terminer for tandremsskifte, hvor importøren af forsigtighedsgrunde forkortede det.

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

16-08-2008 kl. 08:03

jeg ved at der ikke er garanti dækning på bilen mere, og min økonomi bliver ikke ødelagt af at skulle servicere bilen dobbelt så meget som jeg regnede med da vi købte den. Men rent principelt er det ikke iorden at ændre i vilkårne uden at give modparten (bilejeren) besked om ændringen. Jeg har igår foreslået Renault en akkord hvor vi betaler for service hver anden gang, og selvfølgelig alle reservedele hver gang.. Dette er en rimelig ordning ! Men har ikke fået en endelig tilbagemelding fra dem , da salgschefen jeg talte med ikke kunne træffe afgørelsen alene. Men der må da være andre som er i samme problem herinde ? Tjek jeres servicebøger på side 5 under serviceinterval. Der blev solgt en del Clio IIére i 2006 .

Hilsen Peter

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

31-08-2008 kl. 11:21

Jeg skrev som anbefalet en mail til Kundeservice og fik hurtigt et midlertidigt svar at de ville kigge på sagen. siden da har jeg intet hørt ! Hvor lang tid kan det tage ??? Eneste reaktion har været fra Renault forhandleren som ringede og tilbyd at lave 2 service oven i hinanden for at indhente det manglende serviceeftersyn for 1 år siden. Og da jeg spurgte til hvilken forskel det skulle gøre ?? Så var svaret ! Øhhh det bliver ikke dobbelt så dyrt !!! Vi fylder jo kun olie på en gang :-) Hmmm så bremser bliver dobbelt rene - 2 luftfiltere - 2 x service på A/C osv.osv.osv .... Jeg var målløs