Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

seat leon diesel hvor langt på literen

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2008 kl. 13:01

hej er der nogen derude der har en seat lion diesel og hvor langt køre den på literen....har været ude og kigge på den nye seat leon diesel ecomotive og den skulle køre 22,2 på en liter diesel...har osse prøvet en citroen C4 den siger de osse køre 22,2 på en liter diesel men det gør den ikke har vi hørt rundt omkring den ligger på en 17 stykker.....da leon lige er kommet frem med ecomotive modellen ved de ikke hvad den køre men seat forhandleren lovede os at de andre diesel leon ligger på ca 20 km literen............hmmmm håber der er nogen derude der kan hjælpe mig så jeg kan træffe mit valg hvorfor en det skal være Sidst rettet: 4/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Simon Kirketerp

Simon Kirketerp
bruger siden
06-01-2004

05-02-2008 kl. 01:30

Det er en fantastisk bil i har kig på. Jeg var selv ude og prøve den nye ecomotive i sidste uge. Jeg synes den var en utrolig positiv overraskelse. Jeg tror på, at den kan gå de 22,2 km/l Seat påstår. Den gamle udgave af 105 hk tdi´eren kan sagtens gå op til 20 km/l, så det er bestemt ikke urealistik med 22,2 km/l, med de ændringer der er foretaget.

I øvrigt har jeg også selv tidligere haft en Citröen Hdi. Jeg blev slemt skuffet over forbruget, da den ikke kunne gå i nærheden af det, at den var opgivet til.

Så Enevold Christensen jeg er ikke helt enig med dig. I øvrigt er fås den nye VW Tiguan med 140 hk commonrail-motor. Det er fuldstændig korrekt, at den i tomgang ikke larmer så meget som en TDi og derudover er trækkraften mere jævnt fordelt end den er i den 140 hk TDi.

Simon Kirketerp

Simon Kirketerp
bruger siden
06-01-2004

Sidst rettet: 5/2-08

Simon Kirketerp

Simon Kirketerp
bruger siden
06-01-2004

Sidst rettet: 5/2-08

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2008 kl. 08:20

Hej Anita

Jeg vil være meget i tvivl om hvorvidt du får bilen til at rulle 22,2 km/l.
Det er jo desværre mere reglen end undtagelsen, at nye(ere) biler ligger et stykke under de officielle tal.
Hvis du søger lidt efter info her på bilbasen vil du dog nok kunne finde flere med VW/Seat/Skoda der ligger tættere på de opgivne værdier end de omtalte commonrail motorer. Årsagen hertil kender jeg ikke, det er bare min opfattelse af at læse andres indlæg "herinde"
Du vil sandsynligvis uden problemer kunne få bilen til at køre 22,2 på motor-/landevej, men der skal ikke mange minutters by-kørsel til at ødelægge billedet.
For nyligt læste jeg en artikel i Motor, hvor man testkørste den nye "Bluemotion" Passat. Den skulle vha. diverse tekniske forbedringer køre et pænt stykke længere pr. liter end standard udgaven - desværre fik testholdet ved "morfar" kørsel aldrig bilen over den opgivne brændstoføkonomi på en standard Passat.

mvh Kim

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2008 kl. 11:39

Bare vent til de 18-25 årige får øjnene op for den massive effektudvikling i en TDI så snart man rører speederen - så stiger prisen på TDI PD til nye højder..:))

Sidst rettet: 6/2-08

Profil slettet

Profil slettet

11-02-2008 kl. 22:13

Prøv at lytte til dem der rent faktisk kører med 1,9 TDI motoren. stort set alle er tilfredse med motoren, inkl. mig selv der har lige har købt ny bil (Seat Altea) med samme Motor for anden gang..

Jeg kan sige det meget kort, køb ALDRIG fransk bil, Tjeck evt. www.mandagsbil.dk og kig under Citroen/Peugeot.