Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sammenligning af Volvo 240 og Citroen Berlingo køreegenskaber

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2009 kl. 14:06

Hej. Yes, en noget usædvanlig sammenligning, men alligevel! Jeg skifter fra Berlingo årgang 2002 til 240 årgang 1992. Prøveturen i 240 var god, men bortset fra, at man mærker, at man styrer en større og tungere bil, så føles det også som om man "sejler" lidt i 240, forstået på den måde, at det føles som om man har lidt mindre kontakt med vejen, og vejen og kørslen forplanter sig mere "afdæmpet" eller indirekte til føreren af 240. Jeg kan ikke bestemme mig for om det bare er bedre komfort og andre køreegenskaber i 240 eller slidt styretøj eller affjedring det handler om. Jeg ved ikke om der var noget galt eller en 240 bare kører anderledes end en Berlingo. Det er små fornemmelser vi taler om. Jeg kan ikke påstå, at der var problemer med at styre. Franske biler er jo ellers kendt for blød affjedring, men her synes jeg den er hård i forhold til Volvoen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2009 kl. 23:00

Hvor langt kører I på ferie? Jeg ville umiddelbart blive i Danmark, selvom jeg godt kunne tænke mig at udfordre bilen med en tur til Madrid !!!
Venlig hilsen
Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg