Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ryster i rattet - Dæk optimering ???

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2011 kl. 16:01

Jeg har for et stykke tid siden, fået afmonteret mine gamle sommerdæk, fået monteret nye sommerdæk og fået afbalanceret hjulene. Jeg opdager nogen dage efter, at bilen ryster ( ryster i rattet ) ved ca 90 km/t. Jeg kontakter værkstedet personligt. Jeg får lavet min bil igen. Derefter vil de have jeg skal betale. De forklarer det ved, at der var et hop på dækket, og at mekanikeren, har drejet dækket på fælgen, for at det skulle " falde på plads ". Dette kalder de for en dæk optimering, og de forklarer at en optimering IKKE er med i afbalanceringen. Jeg betaler modvilligt, og nu sidder jeg så her. Mit spørgsmål. Kan det nu også have sin rigtighed ??? Mvh, Daniel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2011 kl. 20:22

De ville have 1400 Kr for den dæk optimering

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2011 kl. 22:40

Jeg tænker som du skriver, og tak for det....

Det er : Daimler Biler / Mercedes Benz, Heimdalsvej 2, 3400 Hillerød

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2011 kl. 13:00

Jørgen rasmussen skrev:
Daniel Andersen skrev:
Jeg tænker som du skriver, og tak for det....

Det er : Daimler Biler / Mercedes Benz, Heimdalsvej 2, 3400 Hillerød

Køre du Mercer?. Ellers; keep the fu.. out of there... .

Jeg fornemmer lidt, at din tilsvinelse, har med at gøre, at du tror jeg har mange penge, men det kan godt være jeg tager fejl.

I så fald, kan jeg berolige dig med, at jeg kører i en 20 år gammel Mercedes 190E.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2011 kl. 13:09

K S skrev:
Har du købt dækkene sammesteds?

I så fald har de jo solgt dig et produkt, der ikke var iorden - og så kan de ikke kræve penge (igen) for at få rettet fejlen.

Hvis du derimod selv kom med dækkene - og dækkene ikke er runde eller på anden måde fejlbehæftet, kan jeg bedre acceptere, at de kræver betaling for deres tid. Om prisen så er rimelig, kan jo diskuteres - du ville formentlig kunne købe et nyt dæk for færre penge....

Jeg har desværre købt dækkene online. En handel jeg inderligt fortryder idag. Ikke fordi dækkene fejler noget ( Michelin Energystar ), men fordi, handel med bildæk på nettet sgu er for besværligt. Men man lærer jo af sine fejl :O).

Mht. Om dækkene er fejlbehæftede. Så var det ikke sådan jeg opfattede samtalen, mellen mekanikeren og mig.

Han fortalte mig mig faktisk, at dækkene IKKE fejlede noget - fordi jeg spurgte direkte.

Men han sagde, som jeg skrev tidligere, at dækkene ikke sad helt rigtigt på fælgen, og at det krævede en dækoptimering.
Og en dækoptimering, ikke er med i en afbalancering.

Begrundelsen for dette, var at, det var ufatteligt sjældent, at dette var et problem, derfor optimerede man ikke dækkene samtidig med en afbalencering.

Oven i dette, fortalte han, at hvis dækkene skulle igennem en optimering, hver gang man skulle afbalancere, så ville det jo blive dyrere for kunden.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2011 kl. 13:10

Jørgen rasmussen skrev:
Hjalp det?, og hvad var prisen?, og hvem?, læs; er der kunder nok i bixen.

Dækoptimeringen hjalp faktisk.
prisen var 1400 kr.
Daimler biler / Mercedes Benz I Hillerød.
Jeg kan kun forestille mig, der er kunder nok i forretningen.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2011 kl. 13:11

ole edslev skrev:
Der er vel ikke ret meget der er gratis, hvis det har hjulpet er det vel i orden med et par hundrede kroner.
Jeg synes også jeg sommetider betaler for meget, med afballancering osv, og hvad de ellers kan finde på.

Men nu HAR jeg jo allerede betalt for en afbalancering.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2011 kl. 13:12

christian schrøder skrev:
bare rolig det gør han sikkert også nu , men iøvrigt kan det sku da være underordnet hvad han kører i , han bestemmer sku da selv .

Tak :O)

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2011 kl. 19:44

Jørgen rasmussen skrev:
Jeg fornemmer lidt, at din tilsvinelse, har med at gøre, at du tror jeg har mange penge, men det kan godt være jeg tager fejl.

I så fald, kan jeg berolige dig med, at jeg kører i en 20 år gammel Mercedes 190E.

Ok. jeg tilsviner ihvertfald ikke dig, tværtimod, jeg syntes du er UALMINDELIGT frækt&dårligt behandlet, dækoptimering og min b.. r.... Jeg ville finde et andet værksted, det var, det jeg mente. Hvis de forlangte 2- 500,- måske (det viile jeg endda syntes for meget) , men 1400,-, noway!!. Jeg har altid købt dæk hos Daekonline og sparet mange penget på den konto. Jeg giver, efter hukommelsen, 120,- pr alu.hjul for montage/afbalancering&dækoptimering. Stålfælge er billigere.

Ok, min fejl, jeg beklager.

Jeg finder også et andet værksted, jeg kommer aldrig hos dem igen.

Selve monteringen og afbalanceringen, var heller ikke dyr. mener jeg gav ca 500 kr for. Altså bare UDEN dækoptimering, som de jo påstår ikke er med i en afbalancering, hos dem.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2011 kl. 19:48

christian schrøder skrev:
det jørgen siger giver mening , jeg køber ikke dæk gennem deakonline men det gør min dæk "puscher" ofte , sidst et sæt pirelli p7000 i dim 205-55-16 til 2980 kr monteret , det var så forrige gang jeg købte dæk ved ham at vi oplevede det du beskriver , der var han igang med afbalacering af det ene af dækkene da han bemærker at der skal påfaldende meget bly på den ene side , han tar luften ud af dækket igen og drejer det en halv omgang puster luft i og afbalancerer det uden problemer , det er det din montør burde have gjort . ps . det som jeg bla bruger som dæk montør er et værksted i ribe der hedder auto liften , der kan man også leje en lift hvis man er gør det selv typen .

Det er også sådan jeg tænker det burde være gjort. Men hos Mercedes gør man åbenbart ikke som man gør alle andre steder. DESVÆRRE:

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2011 kl. 19:49

Ib S skrev:
1400,- er vel i overkanten, men jeg kan godt forstå at de vil have dækket deres timeforbrug ind, når du ikke har købt dækkene hos dem. Hvorfor tror alle at det er billigst i den sidste ende at købe på nettet. Det er sgu da nemmere at gå til den lokale og betale lidt mere og så kan man tillade sig at brokke sig, hvis noget ikke er i orden. Det er bare min erfaring og jeg har prøvet det andet tilstrækkelig med gange og det gider jeg ikke mere, for at spare et par håndører.

Jeg har lært af mine fejl, og gør sådan som du skriver, næste gang jeg skal have nye dæk.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2011 kl. 19:51

Ib S skrev:
Og ikke for at forsvare værkstedet, men de har vel haft alle 4 hjul afmonteret igen og i afbalanceringsapparatet igen for at finde det hjul som har fejlen. Og det kan der såmænd godt gå 1 1/2 time med.

Faktisk har de kun haft forhjulene af igen.
men for mit vedkommende handler det ikke om, hvor mange gange, eller hvor mange hjul de har haft af.
Det handler for mig om, at den fejl der var, burde være opdaget og lavet, i forbindelse med den første afbalancering.