Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
"Ridser i lakken" på Skoda
Profil slettet
16-08-2008 kl. 15:55
Her er en lang historie om Skoda's håndtering af reklamationer på min octavia fra nov. 07.
Bilen blev leveret med et nødrepareret stenslag i højre forruderamme og sten i bremserne (den var fabriksny). Ved værkstedsbesøget efterfølgende blev stenene - fjernet og de præsenterede mig for regningen for fjernelsen men stenslaget "glemte de lige at gøre noget ved". (Jeg reklamerede 2 dage efter afhentning af bilen - SMC i Højbjerg). Lånebil skulle man give 250 kr/dag for. Så skulle jeg jo så indlevere bilen igen for at chips away kunne lave stenslaget - igen ingen lånebil (jeg brokkede mig selvfølgelig). Afhentning af bil fra skoda igen - få dage efter var stenslaget tilbage og jeg ringede til smc - det kunne de ikke forstå, jeg kørte direkte til chips away som sagde at det var et nyt stenslag - godt nok lige oven i det gamle (underligt noget) - fik så en lakstift gratis fra chips away - og lavede stenslaget selv!.
Få uger efter kunne vognen ikke starte - og den udemærkede mobilitetsservice kom og hjalp. SMc skulle have bilen i 24 timer for at lade på den - heller ingen gratis lånebil her. De skiftede ikke batteriet men måtte erkende at batteriet nok ikke havde været ladet ordentligt op fra fabrikken (selv om de fine papirer fra smc viste at bilen havde været igennem et slut tjek inden levering.
Et par uger efter - vognen kunne igen ikke starte - ud til smc igen - igen 24 timers opladning - igen viste det ingen fejl. Jeg var sur og krævede et nyt batteri men nej. Heller ingen lånebil.
Så er vi cirka fremme ved feb. - min octavia stod ved siden af en anden octavia på parkeringspladsen - og en morgen havde nogle smarte tyve dirket døren op og taget airbaggen iøvrigt fra 11 biler i samme område. Mit forsikringsselskab anførte nogle bestemte værksteder hvor der i tilfælde af indbrud o.s.v.. var aftale om gratis lånebil, prøvede de lokale, Bilernes hus, Maul biler - smc var ikke med i aftalen. Men igen ingen lånebil gratis - for de sagde at de "desværre ikke havde flere". klagede til forsikringsselskabet - fik aldrig en tilbagemelding, andet end en sur dame der smækkede røret på. Her var smc så hurtige - pladeværsktedet var klar med bilen inden for 1 døgn med ny airbag og nyt låsesystem - og jeg fik en gratis lånebil forfdi jeg var rød i hovedet af raseri - så det endte jo med fin service.
Så fandt jeg her i juli på at jeg ville have en kajak - men en octavia combi i DK er ikke født med tagræling og det viste sig at være den eneste mulighed på en combi-udgave (eneste land der får dem uden tagræling). Prøvede så lige Skoda i Horsens - de havde en hurtig tid og det passede lige med at jeg kunne hente kajakken i vejle bagefter.
Der var iflg. damen hos skoda i Horsens indregnet 3 timers arbejde til montering af tagrælinger - men allerede efter 1.45 time var vognen klar og jeg kørte spændt mod vejle - spurgte så om ikke regningen så blev billigere - men nej fast pris sagde hun. I forbindelse med pålæsning af kajak opdager jeg at omkring den enetagræling foran er lakken simpelthen blevt strakt. Tilbage til Horsens med kajak på taget. Her mener man i første omgang at det må have været der fra starten ( jeg havde lige vasket bilen aftenen før - det var der ikke), så kunne de så ikke se skaden (jeg kunne selv om jeg ikke har forstand på det). Da jeg så brækkede lakken af så havde de så aldrig set det før og de tog billeder heraf så det kunne køres over garantien. Så spurgte jeg til om ikike det var smartere at få lavet en lille reparation hos chips away så hele taget ikke skulle males om som han sagde. Billeder blev taget og han ville ringe til mig. Få dage efter ringede skoda- Horsens og sagde at taget var godkendt til total omlakering (skaden er ½*10 cm). Jeg havde iøvrigt forslået dem et afslag i prisen på tagrælingen og så bare køre videre med det - det ville de ikke. Nå ingen lånebil fra skoda i Horsens - på trods af at det tager jo nok en 3 dage. Iøvrigt bor jeg vest for Århus og har ikke andre biler at køre i til arbejde i Randers. Så klagede jeg til Skoda - Danmark som bare har videresendt min klage til Skoda Horsens hvor man staver tagræling med to ll. Jeg får en mail fra skoda horsens at det altså ikke koster 250 kr for en lånebil pr dag - men kun 200 kr. Som om det gør den store forskel. Og at skaden skal laves hos Skoda horsens og inden for 4 uger og hele taget skal males om. Jeg ser bare sådan på det at det er dem der har lavet skaden og så bør de hoste op med en lånebil når de vil male taget helt om for sådan en mikroskade. Har nu klaget til Skoda DK igen og krævet et svar fra dem. generelt er det simpelthen elendig behandling jeg har fået hos Skoda - Og jeg skal ikke have flere skoda (det er ikke fordi det er en dårlig bil).
John Nielsen
Sidst rettet: 16/8-08
Sidst rettet: 16/8-08
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
16-08-2008 kl. 17:41
Tjae - some times you loose and some times you don´t win. Har fået pointen, men kan du ikke bare sælge den bil og købe en anden, det vil jo unægteligt spare både dig og skoda for en masse udfordringer. Held og lykke med projektet. (tager forbehold for stavefejl i skrevne stund)
mvh
Ejner Skræddergaard
mvh
Ejner Skræddergaard
Profil slettet
17-08-2008 kl. 18:11
Når man nu sidder og tænker på hvilket mærke man skal have i stedet for skoda - så bør man jo spørge ny-bilsforhandleren det sted man vil købe om der er gratis lånebil ved garantireklamationer, det fortæller jo lidt om stedet men måske også om antallet af værkstedsbesøg på den enkelte bilmodel. Men skoda i Horsens - farvel med dem.