Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Renault Laguna erfaringer

Jesper Fallesen

Jesper Fallesen
bruger siden
14-10-2005

13-07-2006 kl. 15:01

Jeg har en 1,8 Dynamique 5d og er meget glad for den. Fra d. 10/2001 og kørt 36500km.
Dynamique er standardmonteret med dellædersportssæder, læderrat og -gearvælger og flotte 17" alufælge 225/45, som er flot afstemt med bilen og derfor stadig giver en komfortabel affjedring. Bremser er også større end normalt, hvilket betyder at der er rigtig meget bid.
Jeg er glad for 1,8, som trækker stærkt på motorvejen i 5. gear.
Renault-værkstedet i Brøndby har accepteret de småting jeg har reklameret over og leveret et 100% færdigt arbejde.
Flot udseende, megt udstyr, gode køreegenskaber og ejerglæde er hvad en Laguna Dynamique giver dig!
Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2006 kl. 20:24

Tak for mange gode svar. Er der Laguna ejere her som har erfaringer der minder som dem Jakob beskriver? For selvom brugtvognsprisen måske kompenserer for nogle af de problemer/udgifter til reparationer, så er det ikke sjovt med mange værkstedsbesøg... specielt ikke med familie og travl hverdag.

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2006 kl. 20:28

Jakob, ved du om det drejer sig om de første årgange (fx 2001-02) eller generelt for modellen?

Profil slettet

Profil slettet

23-12-2006 kl. 22:14

Hej Søren
Har netop set dit indlæg. Skal sælge vores Laguna 1.8 Dynamic st.car fra 2001 da vi har købt en ny Toyota Avensis. Vi har været meget tilfredse og har ikke oplevet en masse ekstraordinære reperationer, så hvis du er interesseret så sig endelig til.
Mvh
Thomas

Lars Frederiksen

Lars Frederiksen
bruger siden
02-02-2006

28-12-2006 kl. 22:38

Hej Søren, Har haft en 2002 1,9 dci dynamic st. car i nu 2 år. Købte den brugt 70.000 km. og har siden kørt 50.000 km. i bilen - og det har været en positiv oplevelse!! Har kun fået skiftet bærekugler på garantien ellers intet. Bilen kører og føles fantastisk, nærmest Mercedes-agtig. Glem alt om dårlig omtale og læs iøvrigt alle FDMs omtaler om bilen, som stadig roses for sikkerhed og rustbeskyttelse/mekanik trods sine 5 år på bagen. Jeg bruger kun pålideligt uautoriseret værksted men beder altid om at bruge originale reservedele. På den måde fås kvaliteten, uden at man bliver tørret af de autoriseret værkstedstimepriser. Og så kører den dieselmaskine bare fedt!!!

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 22:38

Jeg overvejer at købe en Renault Laguna 1.6 eller 1.8 stationcar årg 2001-2003. Jeg er meget interesseret i erfaringer, gode som dårlige, med denne bil.
Derudover vil jeg gerne høre om reservedele dyre, og er der anden forskel på Dynamique versionen udover klima, delvis lædersæder og regnsensor...?
Den angivet benzinøkonomi ser god ud, men holder det i praksis?

Håber på nogle gode svar...

Mvh,
Søren